آرشیو یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۳۷
ادب و هنر
۷

رویداد

«حرف های درگوشی» منتشر می شود

مجموعه داستان «حرف های درگوشی» شامل داستان های برگزیده پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب به همت رحیم مخدومی منتشر شد.

به گزارش فارس، مجموعه داستان «حرف های درگوشی» به همت رحیم مخدومی از سوی انتشارات رسول آفتاب منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران به مخاطبان عرضه شد.

این مجموعه داستان دربرگیرنده داستان های برگزیده پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب است که در موضوعات بسیار مهم روز مانند: «نفوذ در انقلابیون دیروز»، «اسلام تکفیری»، «فتنه در سرزمین منا»، «فتنه 88»، «فلسطین» و «پیاده روی اربعین» را به خود اختصاص داده است.

مجموعه داستان «حرف های در گوشی» شامل آثار حدود 20 داستان نویس است که در پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب شرکت کرده بودند و آثارشان از منظر نگاه داوران مورد توجه قرار گرفته بود.

بر اساس این گزارش، پنجمین دوره این جشنواره مردمی با عنوان «من انقلابی ام» سال گذشته فراخوان داده بود که اختتامیه آن همزمان با روز 9 دی 1394 در حوزه هنری برگزار شد. همچنین ششمین جشنواره مردمی رسول آفتاب در آینده نزدیک فراخوان خود را اعلام خواهد کرد و علاقه مندان می توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

رونمایی از آثار 12 دوره «سوختگان وصل»

از کتاب های 12 دوره اول همایش ادبی «سوختگان وصل» در اختتامیه چهاردهمین دوره این همایش رونمایی می شود.

اختتامیه چهاردهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» با عنوان «در مدار ماه» با محوریت شهدای مدافع حرم برگزار می شود.

این همایش در دو بخش شعر و داستان برگزار می شود که بنابر اعلام برگزارکنندگان آن در این دوره آثار قابل توجهی به دبیرخانه این همایش رسیده است. بر اساس این گزارش علاوه بر کمیت آثار که رشد قابل توجهی داشته کیفیت آثار رسیده نیز بالابوده و همین نکته موجب شد تا هیئت داوران در انتخاب آثار با مشکل روبرو شوند و از هیئت اجرایی این همایش بخواهند که دست آنها را در انتخاب برگزیدگان باز بگذارند.

فردا از ساعت 15 تا 19 در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران اختتامیه چهاردهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» برگزار می شود که علاوه بر تجلیل از برگزیدگان این همایش از خانواده های شهدای مدافع حرم نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

این همایش را دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران برگزار می کند.