آرشیو یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۳۷
صفحه آخر
۱۲

سازمان ملل خبر داد: کشف 50 گور جمعی قربانیان داعش در عراق

سازمان ملل از کشف 50 گور جمعی قربانیان داعش در سراسر عراق خبر داد.

«یاکوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق، در شورای امنیت این سازمان اعلام کرد، بیش از 50 گور جمعی در مناطقی از عراق که تحت اشغال داعش بوده، کشف شده است. به گزارش تسنیم، «کوبیش» گفت: «جنایات وحشتناک داعش در عراق تمام نشدنی است و در صورتی که دیگر مناطق عراق نیز به دست نیروهای دولتی آزاد شود، فهرست این جنایات طولانی تر می شود.»

این مقام سازمان ملل گفت که اطلاعات زیادی درباره شمار اجساد کشف شده ندارد و تنها این را می داند که فقط از سه گور کشف شده در شهر «رمادی» (در استان الانبار) حدود 40 جسد خارج شده است، عناصر داعش این سه گور جمعی را داخل استادیوم فوتبال شهر «رمادی» ایجاد کرده بودند. به طور تقریبی احتمال می رود که شمار قربانیان دفن شده در 50 گور جمعی به بیش از 500 تن برسد.

«کوبیش» درباره شرایط وخیم انسانی در عراق نیز هشدار داد و گفت در حال حاضر حدود یک سوم مردم عراق یعنی نزدیک به 10 میلیون نفر به شدت به کمک نیاز دارند و به این آمار باید دو میلیون تن دیگر را نیز اضافه کرد، یعنی کسانی که تا پایان سال جاری در نبرد متقابل نیروهای دولتی و عناصر داعش آواره خواهند شد. به گزارش ایسنا، نماینده ویژه سازمان ملل از دولتمردان عراقی نیز خواست اختلافات سیاسی را کنار بگذارند تا داعش از بحران سیاسی به نفع خود استفاده نکند.

در ارتباط با شرایط سیاسی موجود در عراق، «نوری مالکی» معاون رئیس جمهور نیز گفت، رقبای سیاسی باید برای برون رفت از بحران سیاسی موجود، نشست مشترک برگزار و با هم گفت وگو کنند.

شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» نماینده مرجع عالی شیعیان عراق نیز از سیاستمداران خواست با تاسی به توصیه ها و رهنمودهای امام علی(ع)، اختلافات میان خود را کنار بگذارند. چند هفته قبل 171 نماینده مجلس عراق در اعتراض به ترکیب جدید کابینه «حیدر عبادی» نخست وزیر، تحصن کردند. سپس، گروهی از تظاهرکنندگان طرفدار «مقتدا صدر» مجلس را به اشغال خود درآوردند. این بحران اکنون تا حدود زیادی فروکش کرده است.

از عرصه میدانی و جبهه های نبرد علیه داعش نیز خبر رسیده، نیروهای دولتی در حد فاصل 12 کیلومتری «العامریه» و «السلام» واقع در جنوب شهر «فلوجه»، چندین روستا را از لوث عناصر داعش پاکسازی کردند.