آرشیو یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۳۷
صفحه آخر
۱۲

شهردار سابق لندن: تشکیل اسرائیل از ابتدا فاجعه ای مصیبت بار بود

شهردار سابق لندن با انتقاد از معیارهای دوگانه غرب در غرب آسیا تاکید کرد، تشکیل رژیم صهیونیستی در منطقه از اساس اشتباه بود و غرب نباید این کار را انجام می داد چرا که این رژیم منشا تروریسم است.

به گزارش تسنیم، «کن لیوینگستون» در مصاحبه با شبکه الغد مصر تشکیل اسرائیل را «فاجعه ای مصیبت بار» از سوی غرب و «عامل اصلی تغذیه تروریسم» خواند.

وی گفت: «حقیقت کاملا ساده است که اوضاع کنونی عراق بسیار بدتر از زمان حکومت صدام حسین است. اوضاع لیبی نیز همین گونه است و اوضاع کنونی این کشور بسیار بدتر از زمان حکومت قذافی است، مداخلات کشورهای غربی در غرب آسیا هیچ ارتباطی به ایجاد دموکراسی در این منطقه نداشته است و فقط تلاشی برای تحت کنترل گرفتن منابع نفت و تضمین بقای حکومت هایی است که از نقشه های غرب در منطقه حمایت می کنند.»

شهردار سابق لندن افزود: «ما بیش از یک دهه ایران را در معرض تحریم های سخت قرار دادیم زیرا معتقد بودیم سلاح هسته ای می سازد. ما همچنین معتقد بودیم که صدام حسین سلاح هسته ای دارد و به آن حمله کردیم اما چیزی پیدا نشد، این در حالی است که اسرائیل 40 سال است سلاح هسته ای دارد و نخستین کشوری است که سلاح هسته ای وارد خاورمیانه کرده است و ما هنوز به آن اعتراف نکرده ایم.»

وی افزود: تشکیل اسرائیل از اساس اشتباه بود زیرا از دو هزار سال پیش در این منطقه جامعه ای فلسطینی وجود داشته است. تشکیل اسرائیل فاجعه بزرگی بود. ما باید پس از جنگ جهانی دوم یهودیان را در انگلیس و آمریکا سامان دهی می کردیم. اسکان آنها به صورت کلی امکان داشت اما اکنون باگذشت 70 سال از تشکیل اسرائیل هنوز بحران شدیدی وجود دارد و جنگ های زیادی روی داده است و احتمال وقوع جنگ های بسیار و از جمله جنگ هسته ای وجود دارد.

شهردار سابق لندن در پاسخ به این پرسش که «آیا از تحریم جهانی اسرائیل حمایت می کنید؟» گفت: من کالاهای ساخت اسرائیل را خریداری نمی کنم. من خرما را دوست دارم اما خرمایی را که از اسرائیل باشد خریداری نمی کنم.»

گفتنی است اخیرا یک نماینده پارلمان انگلیس نیز خطاب به سران واشنگتن گفته بود اگر رژیم اسرائیل را دوست دارید این رژیم را به عنوان ایالت پنجاه و یکم در خاک آمریکا بپذیرید...! این اظهارات باعث برکناری وی از حزبش شد.