آرشیو یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۳۷
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

فرانسه

تسنیم: نظرسنجی یک موسسه فرانسوی نشان می دهد میزان محبوبیت فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه باز هم به شدت کاهش پیدا کرده است. مردم فرانسه نسبت به شعارها درباره بهبود اوضاع اقتصادی این کشور بی اعتمادند و معتقدند که در دوران ریاست جمهوری اولاند دوران اقتصادی بدی را گذرانده اند.

ایتالیا

اکسپرس: گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون بیش از 30 هزار مهاجر خارجی خود را به مرزهای ایتالیا رسانده اند. سخنگوی بخش اروپای مرکزی کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد در این باره گفت، سیم خاردار راه حل بحران پناهجویان نیست و کشورهای اروپایی باید راه حل جدی و واقعی برای این بحران پیدا کنند.

آمریکا

ایسکانیوز: دونالد ترامپ داوطلب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون را فردی دغل باز توصیف کرد که یک دوست احمق به نام «الیزابت وارن» پیدا کرده است. وی گفته سناتور وارن پادوی کلینتون است و حرفه ای دارد که تماما بر دروغ استوار است.

بحرین

المرات: انجمن حقوق بشر بحرین در گزارش هفتگی خود از 17 مورد شکنجه، 13 مورد بازداشت اجباری و ده ها مورد حمله به منازل شهروندان بحرینی توسط مزدوران آل خلیفه خبر داده است. اخیرا هشت شهروند بحرینی نیز به اتهام شرکت در تظاهرات به حبس ابد محکوم شدند.

روسیه

رویترز: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته، مسکو از ایالات متحده تضمین حقوقی می خواهد که سامانه دفاع موشکی این کشور در آسیا تهدیدی برای روسیه نخواهد بود. طی روزهای اخیر کاخ سفید اعلام کرده همچنان در حال مذاکره با کره جنوبی برای استقرار سامانه دفاع موشکی دیگری است و این سامانه تهدیدی برای سایر کشورها نخواهد بود.

پاکستان

دیلی پاکستان: یکی از ماموران سازمان سیا که به پاکستان اعزام شده بود گفته توسط سازمان اطلاعات این کشور (آی.اس.آی) مسموم شده است.با اینکه بیشتر اعضای سازمان سیا بعد از عملیات کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده در پاکستان از این کشور فرار کردند اما برخی دچار بیماری های ناشناخته ای شدند.