آرشیو دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۲۲
حادثه
۱۴
پلیس

دستگیری 99 درصد سارقان مسلح

ایسنا| ابلاغ دستورالعمل برخورد با باندهای قاچاق کالاو ارز، برخورد با سارقان مسلح و افزایش تجهیزات پلیس برای کشف جرم، سه محور مهم سخنان فرمانده نیروی انتظامی است.

سردار حسین اشتری در همایش فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به اینکه خوشبختانه منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری که در سال گذشته خطاب به مدیران و فرماندهان نیروی انتظامی ابلاغ شده بود در حد قابل قبولی به اجرا رسید، گفت: امسال برآنیم تا با شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آنها برنامه های سال 95 را با رویکردی عملی تر به اجرا برسانیم. برخورد با سارقان مسلح و جلوگیری از سرقت های مسلحانه، از اولویت های ناجاست و ما اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را انجام خواهیم داد: ضمن اینکه هماهنگی های لازم با قوه قضاییه انجام شده و انجام نیز خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه 99 درصد سارقان مسلح شناسایی و دستگیر شده اند گفت: ما به جز چند مورد معدود، دیگر سارقان مسلح را شناسایی و دستگیر کردیم که مابقی نیز احتمالادر عملیات های دیگر پلیس دستگیر شده یا به هلاکت رسیده و پرونده شان دچار پیچیدگی شده است اما همان طور که گفتم برخورد با سارقان مسلح و سرقت های مسلحانه از اولویت های اصلی ما است. اشتری ادامه داد: به کارگیری دوربین های مداربسته و رعایت نکات امنیتی از مواردی است که تا حد زیادی می تواند منجر به کاهش سرقت به ویژه سرقت های مسلحانه شود. وی افزود: امیدواریم با تجهیزات جدید پلیس آگاهی و همچنین امکانات علمی این پلیس در کشف جرایم موفق تر باشیم. فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم برخورد با دانه درشت های قاچاق کالاو ارز پلیس چه اقداماتی انجام داده، گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری دستورالعملی را ابلاغ و به تمام استان ها اعلام کردیم. تاکید ما برخورد با باندهای سازمان یافته و قاچاق کالاو ارز است که در این زمینه توفیقات خوبی داشته ایم و امیدواریم با جدیت طرح ادامه یابد.