آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۸
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

نکوداشتی برای مرد طبیعت ایران

مراسم نکوداشت محمدعلی اینانلو، گزارشگر، مجری و طبیعت گرد کشورمان به همت خانه هنرمندان و موسسه طبیعت عصر یکشنبه در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار و از تمبر اینانلو رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان، مدیران فرهنگی و دوستان و طرفداران مرحوم اینانلو برگزار شد، محمد رجبی معمار که خود از مدیران سابق تلویزیون است، درباره دوستی با مرحوم اینانلو گفت: با درگذشت زنده یاد اینانلو انسان بزرگی را از دست دادیم. این اتفاق برای تک تک ما یک تذکر است تا قدر یکدیگر را بیشتر بدانیم. زنده یاد اینانلو چند ماه قبل از فوتش نزد من به وزارت نیرو آمد و طرح های بسیار جالبی در حوزه های آبگیر و سدها ارائه کرد که در این زمینه مطالعه بسیاری هم کرده بود و قرار بود این طرح ها را هم به سرانجام برسانیم. اکنون که در خانه هنرمندان هستم، با روی گشاده در خدمت این جمع هستیم و خانه هنرمندان افتخار می کند که در خدمت همه هنرمندان عزیز باشد؛ ضمن این که ما در این زمینه باید از رسانه ها هم کمک بگیریم، بخصوص تلویزیون که باید حتما در این زمینه ما را کمک کند.

در ادامه این مراسم علیرضا شجاع پور، شاعر پیشکسوت که چندین سال با محمدعلی اینانلو دوست بود، گفت: اینانلو جوری زندگی می کرد که برای آنان که او را می شناختند، مرگش باورپذیر نبود. اینانلو شعر وطن را خودش خوانده است و من او را همراهی کردم.

این شاعر پیشکسوت که شعر وطن را سروده است، به یاد مرحوم اینانلو چند بیتی از همین شعر را برای حضار خواند.

هوشنگ فتحی، پیشکسوت عرصه ورزش از دیگر سخنرانان مراسم نکوداشت زنده یاد محمدعلی اینانلو بود. وی که از دوستان آن مرحوم بود، گفت: اینانلو یک زمین دار و کشاورز بود. هزینه می کرد تا سر به کوه و دشت و بیابان بزند، برنامه بسازد و به ایرانیان معرفی کند تا وطنشان را بشناسند. او التماس می کرد که وطنتان را اذیت نکنید. در روزگاری که همه به جان وطن افتادند تا نابودش کنند، کسی مثل اینانلو همه چیزش را می داد تا بگوید وطن این است.