آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۸
جهان
۶

انتخابات آمریکا رقابت منفورترین های تاریخ

هیلاری کلینتون، نامزد پیشرو حزب دموکرات پس از نزدیک شدن دونالد ترامپ به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه، در مصاحبه ای اعلام کرد اخباری مبنی بر تمایل جمهوریخواهان برای حمایت از کمپین انتخاباتی او وجود دارد.

با این حال کلینتون مدعی شد برخلاف ترامپ به دنبال وارد شدن به رقابتی زشت با این نامزد جمهوریخواه نیست؛ شیوه ای که ترامپ در پیش گرفته و هیلاری کلینتون را زنی «پست» خوانده است.

کلینتون در ادامه این مصاحبه به اختلاف در حزب جمهوریخواه اشاره کرد و با اشاره به شخصیت های برجسته این حزب مانند پاول رایان گفت که آنها نمی خواهند از ترامپ حمایت کنند و برخی مانند لیندسی گراهام نیز قول داده به هیچ وجه از ترامپ حمایت نخواهند کرد. نامزد حزب دموکرات همچنین درخصوص اظهارات اخیر ترامپ درباره مذاکره مجدد پیرامون بدهی آمریکا نیز گفت: شاید او متوجه نیست که اداره دولت شباهتی با معاملات مسکن ندارد.

در این میان و با گسترده تر شدن اخبار انتخاباتی، انجام نظرسنجی های مختلف نیز داغ شده است. در همین زمینه دانشگاه هاروارد نظرسنجی درخصوص رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا برگزار کرد. براساس این نظرسنجی از شرکت کنندگان درباره این که کدام حزب؛ جمهوریخواه یا دموکرات فاتح رقابت انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود؟ 61 درصد شرکت کنندگان حزب دموکرات، و 33 درصد حزب جمهوریخواه را فاتح رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانستند. همچنین از نظردهندگان سوال شده است اگر قرار باشد امروز انتخابات آمریکا بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ برگزار شود، شما به کدام یک از این گزینه ها رای می دهید؟ 61 درصد پاسخگویان هیلاری کلینتون و 25 درصد دونالد ترامپ را گزینه انتخابی خود دانستند.

در همین حال، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به احتمال رقابت نهایی میان کلینتون و ترامپ رقابت این دو را منفورترین رقابت های تاریخ انتخابات آمریکا خواند.