آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۸
اقتصاد
۴

اقتصاد جهان

سواحل ترکیه خالی از گردشگر

براساس گزارش های منتشر شده از سوی مسئولان گردشگری ترکیه میزان رفت و آمد گردشگران خارجی در سواحل این کشور طی چهار ماه ابتدای سال جاری میلادی کاهش داشته که بیشترین میزان مربوط به گردشگران روسیه با 90 درصد اعلام شده است.

در این گزارش آمده، پس از گردشگران روس که فقط 12 هزار نفر بوده اند، تعداد گردشگران آلمانی نیز به میزان 30 درصد کاهش داشته و حدود 518 هزار نفر از گردشگران آلمانی وارد این سواحل شده اند. اما نکته جالب اینجاست که تعداد گردشگران بریتانیایی و بلژیکی نیز با 36 درصد کاهش نسبت به سال گذشته در آمارهای جدید خودنمایی می کند و حکایت از خالی شدن سواحل ترکیه دارد./ حریت

هوندا 20 میلیون از خودروهایش را فرا خواند

روز گذشته شرکت خودروسازی هوندا در اطلاعیه ای اعلام کرد برای بررسی کیسه هوای خودروهایش که طی سه سال اخیر تولید شده اند به ترتیب فراخوان صادر خواهد کرد.

در این گزارش تعداد خودروهای مورد نظر حداقل 20 میلیون دستگاه قید شده که در آمریکا، اروپا، آسیا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین فروخته شده اند.

گفته می شود این فراخوان درپی انتشار مشکل عملکرد کیسه هوای خریداری شده از شرکت تاکاتا بوده و شرکت هوندا عنوان می کند طی دوره یاد شده نزدیک به 50 میلیون کیسه هوا از شرکت تاکاتا خریداری کرده است. / رویترز

چین در فکر بازار خودروی اتیوپی

با توجه به اهمیت دستیابی به بازارهای جدید صنعت خودروسازی چین و همچنین استفاده از نیروی کار ارزان قیمت، شرکت لیفان یکی از تولیدکنندگان خودروی چین اعلام کرد فعالیت های تولید صنعتی خود در اتیوپی را افزایش خواهد داد.

براساس این اطلاعیه، خودروسازان در صورت احداث خط مونتاژ خودرو در این کشور به جای پرداخت مالیات واردات خودرو، می توانند خودروهای تولید شده در همان کشور را در بازار عرضه کنند.

گفتنی است این شرکت چینی از سال 2014 میلادی تنها با ظرفیت مونتاژ 20 دستگاه خودرو وارد بازار اتیوپی شده است. / الجزیره