آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۸
اقتصاد
۴

اجرای اقتصاد مقاومتی از طریق کمک به بنگاه های کوچک اقتصادی

رئیس سازمان ملی بهره وری گفت: سازمان مسئول بنگاه های کوچک و متوسط در کشور، ارتباط نزدیکی با سازمان ملی بهره وری ایران دارد و ما به بهبود بهره وری بنگاه های کوچک و متوسط از روش های مختلف یاری می رسانیم، از جمله تدارک فرصت های یادگیری بیشتر درمورد نظارت بر بهر ه وری بنگاه های کوچک و متوسط و هماهنگ کردن افراد شاغل در بنگاه های کوچک و متوسط برای شرکت در دوره های آموزشی که همه این کارها در قالب اقتصاد مقاومتی انجام خواهد شد.

به گزارش جام جم، دکتر رویا طباطبایی یزدی دیروز در نشست خبری اظهار کرد: انتظار می رود که سهم بنگاه های کوچک و متوسط در درآمد و تولید ملی ایران در برنامه ششم توسعه افزایش یابد. آنها همچنین باید بتوانند پیوندهای مفقود میان فعالیت های متعدد در کشور را پر کنند. این یعنی تاثیر حضور بنگاه های کوچک و متوسط در افزایش بهره وری عمومی در کشور که باید مثبت و رو به افزایش باشد.

وی تصریح کرد: بنگاه های کوچک و متوسط بی تردید مهم ترین مجریان در حیات اقتصادی همه کشورها هستند. آنها منبع خوبی از اشتغال را فراهم می آورند و انعطاف پذیری حیات اقتصادی را افزایش می دهند و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نقش مهم تری به بنگاه های کوچک و متوسط داده و برنامه ششم توسعه رویکردی را برای تدارک مالی بنگاه های کوچک و متوسط تدارک دیده است.

وی تاکید کرد: ستاد فرماندهی اقتصاددمقاومتی 12 برنامه ملی در نظر گرفته است که طرح ارتقای بهره وری سرمایه، آب و انرژی یکی از این موارد است.

طباطبایی یزدی ادامه داد: براساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که قرار است هسته برنامه ششم توسعه کشور باشد بخش عمومی باید کارآمد شود و حضورش را در فعالیت های اقتصادی کشور براساس کارآمدی تنظیم کند.