آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
اخبار کشور
۲

احتیاط پس از دستبرد 2 میلیارد دلاری واشنگتن

صالحی: نحوه دریافت پول آب سنگین از آمریکا باید پیش از تحویل مشخص شود

رئیس سازمان انرژی اتمی از ادامه مذاکره برای فروش آب سنگین به آمریکا خبر داد و گفت: فرایند در جریان است، قرار بود آب سنگین برود اما بعد از قضیه 2 میلیارد دلار احتیاط کردیم. فعلادر حال مذاکره هستیم و باید نحوه پرداخت پول کاملامشخص شود.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم چهلمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران گفت: سازمان انرژی اتمی توجه ویژه ای به حوزه سلامت دارد و از سرریز تجارب اندوخته شده در این سازمان در حوزه های مختلف استفاده می شود.

صالحی با اشاره به سفر هفته های اخیر خود به اروپا اظهارداشت: هفته پیش با متخصصین کشورهای چک، اسلواکی در خصوص همکاری های هسته ای صحبت کردیم به ویژه کشور چک پیشینه خوبی در صنعت هسته ای دارد و می تواند تمام تجهیزات را از ابتدا تا انتها بسازد و با این کشورها برای ساخت نیروگاه های بعدی وارد گفت وگو شدیم.

معاون رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص راستی آزمایی های آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در اتریش با آقای آمانو جلسه مفصلی داشتیم و مروری بر سه ماه برجام. اینکه چه اقداماتی تا امروز انجام شده و چه اقداماتی باید انجام شود و همچنین درباره هماهنگی های لازم، گفت و گو کردیم.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان انرژی اتمی از ادامه مذاکره برای فروش آب سنگین به آمریکا خبر داد و گفت: فرایند در جریان است، قرار بود آب سنگین برود اما بعد از قضیه 2 میلیارد دلار احتیاط کردیم. فعلادر حال مذاکره هستیم و باید نحوه پرداخت پول کاملامشخص شود.