آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

هشدار «صفار هرندی» به استفاده از منابع حکومتی برای بزک کردن پهلوی

وزیر اسبق ارشاد نسبت به استفاده از منابع حکومتی برای بزک کردن چهره رژیم پهلوی هشدار داد.

مراسم رونمایی از مجموعه آثار تاریخی موسسه فرهنگی قدر ولایت با حضور محمدحسین صفارهرندی در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش فارس، صفار هرندی در این مراسم گفت: همان طور که پهلوی قبل از خود را به لجن کشید، نوچه هایش نیز برای بعد از پهلوی تدارک دیده بودند و برخی حتی برای تطهیر چهره پهلوی از منابع حکومت استفاده می کنند.

وی افزود: برخی ماموریت داشته اند تا واقعیت پهلوی را در ذهن نسل های بعدی بزک کنند، که البته آنها در دوره ای میاندار هم بوده اند. البته امروز غلبه با صدای بچه های انقلاب است. صدایی که توسط قدر ولایت ها در حال بلند شدن است.

صفار هرندی گفت: شان اول دوستان قدر ولایت تبیین تاریخ آن دوره است. در حالی که برخی در صدد تحریف آن دوره هستند. جوان امروز ما باید بداند که وقتی حرف از جشن هنر شیراز زده می شود حرفی نیست که پس از انقلاب زده شده باشد. بلکه روزنامه های وابسته به حکومت آن زمان نیز علیه این جشن مطلب نوشتند.

او اضافه کرد: برکت دوم این کارها تصحیح دروغ ها و تحریف ها است و مصلحین مانند آیت الله مطهری از این راه وارد شدند و ما باید در این مسیر تا می توانیم حرکت کنیم. طرف مقابل کارش نشستن بر سر سفره تعفن آلودی است که کارش فرشته جلوه دادن چهره های پلید تاریخ است. من معتقدم این آثار تاریخی باید محل کتاب های عبرت آموزی باشد زیرا برخی فکر می کنند که اثر تاریخی برای موزه است.

این کارشناس فرهنگی در ادامه گفت: برخی افرادی که چهره های ظاهرا فرهنگی هستند و آثارشان در کتاب های مدرسه بچه های ما بوده، چهره دومشان عمله جور بوده است که چهره پلید پهلوی را در انظار قابل قبول و موجه جلوه می دهند. اگر امروز می بینیم کسانی در تدارک اتفاقاتی هستند تا بازگشتی به آن دوران داشته باشیم، به خاطر این است که تعلق به خارج دارند.