آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
اقتصادی
۴

انتقاد رئیس اتاق اصناف از تلاش برای دولتی کردن 26 اتحادیه

رئیس اتاق اصناف ایران از تلاش برخی دستگاه های دولتی برای دولتی کردن 26 اتحادیه صنفی خبر داد.

به گزارش مهر، علی فاضلی در پنجمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: دولت از ابتدای روی کار آمدن خود وعده کوچک سازی داده بود ولی در عمل این اتفاق نیفتاد و اگر چه خصوصی سازی یک موضوع سخت و پیچیده است اما باید به این نکته توجه کردکه اقتصاد ایران در دولت نهادینه شده و از درون آن چیزی جز فساد تراوش نمی کند.

وی افزود: امروز دولت به کم اهمیت ترین موضوعات وارد می شود و بسیاری از نهادها و ارگان های دولتی به دنبال این هستند که تشکل های مردم نهاد را تحت سیطره دولت ببرند.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: برخی مسئولان به دنبال این هستند که 26 اتحادیه را از اصناف جدا کرده و تحت نظارت دولت ببرند.

وی خاطرنشان کرد: همه پا در کف یکدیگر می کنند و یک نمونه آن برگزاری نمایشگاه هایی است که با شعار اقتصاد مقاومتی برپا شده و سود آن به جیب دلالان، واسطه ها و عرضه کنندگان کالاهای خارجی می رود.

فاضلی ادامه داد: همه ما اکنون شعار اقتصاد مقاومتی می دهیم، اما این چه عملی است که دست درازی به تشکل های مردمی می شود، در حالی که از اصول اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است و متاسفانه اصناف در سیاستگذاری ها جایگاهی ندارند.