آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
شهرستان ها
۷

خسارت 4 هزار و 810 میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خسارت وارده به بخش کشاورزی، دام و شیلات این استان ناشی از سیل و طغیان رودخانه دز در فروردین امسال را چهارهزار و 810 میلیارد ریال عنوان کرد.

کیخسرو جنگلوایی افزود: سیل و طغیان رودخانه دز و نیز تگرگ و تندباد موجب کاهش 300 هزار تنی تولیدات بخش کشاورزی، دام و شیلات خوزستان شد.

وی گفت: به بخش زراعت، باغبانی، دامپروری، شیلات، طیور، زنبورداری و نیز زیرساخت ها و تاسیسات این بخش ها در خوزستان بر اثر سیل اخیر خسارت سنگین وارد شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان، دامداران و فعالان بخش شیلات در 27 شهر خوزستان بر اثر سیل و بارندگی شدید متحمل خسارات سنگین شدند اظهار کرد: چهارهزار و 200 راس دام سنگین و سیک نیز در جریان این سیل تلف شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر ضرورت تسریع در جبران خسارت کشاورزان، دامداران و شیلات با توجه به حجم خسارت وارده افزود: علاوه بر صندوق بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت خسارت کشاورزان، دامداران و نیز بخش شیلات از طریق مدیریت بحران در دست پیگیری است.

فرماندار شوش نیز با ارایه گزارشی از سیل اخیر و خسارت وارده به زیرساخت های این شهرستان در بخش های مختلف گفت: طغیان رودخانه دز در اواخر فروردین گذشته موجب آب گرفتگی و یا خسارت به 19 روستای شهرستان شوش در شمال خوزستان شد.

رضا نجاتی مجموع خسارت وارده به زیرساخت های مناطق روستایی از جمله بخش راه، تاسیسات آبرسانی، تاسیسات شهری و نیز بخش کشاورزی را در مجموع تاکنون 800 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: احتمال افزایش این رقم با بررسی دقیق خسارت وارده به سایر بخش ها وجود دارد.

وی خسارت وارده به بخش کشاورزی این شهرستان را 480 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این خسارت شامل نابودی کامل شش هزار و 500هکتار مزارع به میزان 100 درصد و خسارت 10 تا 40 درصدی به 11هزار و 500 هکتار مزرعه است.