آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
شهرستان ها
۷

معاون بنیاد مسکن کشور: 3500 روستای کشور امسال بهسازی محیطی می شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: سه هزار و 500 روستای کشور امسال در قالب برنامه های بنیان مسکن بهسازی محیطی می شود.

محمدرضا شاملو در جریان بهره برداری از طرح هادی روستای آشمسیان خمین افزود: اجرا و بازنگری طرح هادی دو هزار روستای کشور نیز امسال در دستور کار دولت است.

وی عنوان کرد: اجرای طرح های هادی در روستاهای کشور، سالانه 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در تامین این منابع مالی مشکلاتی وجود دارد و از میزان اعتبارات در هر سال حدود 25 درصد آن محقق می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری هدفمند از ردیف های بودجه ای ملی، مصوبه مجلس بر هشت درصد اعتبارات استانی و اختصاص قیر رایگان امسال، رقم قابل ملاحظه ای منابع مالی برای پیشبرد طرح های هادی تخصیص یابد. شاملو اظهار کرد: از بدو تشکیل بنیاد مسکن بیش از 27 هزار طرح هادی روستائی در کشور تهیه شده که از این تعداد تاکنون 12 هزار طرح هادی اجرا شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، در خصوص سنددار شدن واحدهای مسکونی در روستاها، افزود: با همکاری ثبت اسناد و املاک تاکنون 180 جلد سند روستائی در کشور صادر شده است.

وی بیان کرد: مقاوم سازی و نوسازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی در سال جاری هدفگذاری شده که برای نوسازی هر واحد مسکونی تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد با مبلغ 150میلیون ریال پرداخت می شود.

شاملو بیان کرد: بهسازی بافت قدیمی و اجرای طرح های گردشگری روستائی از برنامه های اجرائی دیگر امسال است که با همکاری سایر بخش ها به منظور توسعه گردشگری روستایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، اشتغال زدایی و افزایش درآمد در روستاها اجرا می شود.