آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
شهرستان ها
۷

800 مدرسه مازندران کمتر از حد نصاب دانش آموز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت که در سال تحصیلی جاری 800 مدرسه این استان کمتر از حد نصاب دانش آموز دارند.

سیدعلی قاسمی افزود: 9 مدرسه از این تعداد تنها یک دانش آموز دارند، 64 مدرسه با کمتر از چهار دانشآموز اداره می شوند و 103 مدرسه هم تعداد دانش آموزانش کمتر از 10 نفر است.

براساس بخشنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش حد نصاب فعالیت مدرسه در مناطق روستایی و عشایری 40 نفر است.

او از پوشش تحصیلی صددرصدی دانش آموزان مقطع ابتدایی در استان خبر داد و گفت: برای انسداد بی سوادی 700 کودک جدا شده از تحصیل به مقطع ابتدایی و سه هزار تن همه به دوره متوسطه بازگردانده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین با ابراز رضایت از نرخ مشارکت مردمی و کمک خیران گفت که 20 درصد مدارس استان با یاری افراد نیکوکار احداث شده است.

وی با اعلام این که 30 درصد مدارس مازندران در برابر بلایای طبیعی غیرمقاوم و تحصیل در آنها برای دانش آموزان خطرناک است، افزود: این مدارس نیاز به تخریب و بازسازی دارند و درخواست ما از خیران این است که آموزش و پرورش را در این زمینه یاری کنند.

قاسمی میزان کمک مردمی به آموزش و پرورش مازندران در سال گذشته را 230 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که 120 میلیارد از این مبلغ برای اداره مدارس و 60میلیارد ریال برای آماده سازی آنها هزینه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از این استان به عنوان منطقه نخبه پرور کشور یاد کرد و اظهار داشت: در کنکور سراسری سال پیش 277 دانش آموز استان رتبه های زیر 100 را کسب کردند که از این لحاظ بعد از تهران مقام دوم را داشتیم.

وی با بیان اینکه 463 دانش آموز مازندرانی در سال تحصیلی جاری به مرحله دوم المپیاد علمی راه یافتند، افزود: سال تحصیلی گذشته نیز 9 تن از دانشآموزان استان به مرحله کشوری راه یافته و همه آنان با کسب مدال این مرحله را پشت سر گذاشتند که چنین موفقیتی برای آموزش و پرورش مازندران در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است.