آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
شهرستان ها
۷

مرغداران مازندران 20 میلیارد ریال غرامت می گیرند

مدیرکل دامپزشکی مازندران از اختصاص 20میلیارد ریال اعتبار به عنوان غرامت تلف شدن جوجه به مرغداران استان خبر داد.

حسین رضوانی گفت که این مبلغ به مرغدارانی پرداخت می شود که جوجه های در حال پرورش آنان ماه خرداد پارسال به علت گرمای کم سابقه تلف شدند.

وی افزود: دریافت غرامت هم مشروط به این است که جوجه ریزی واحدهای مرغداری در آن زمان به تایید کارشناسان دامپزشکی استان رسیده باشد.

گرمای کم سابقه حدود 40 درجه ای هوا در اواخر خرداد سال قبل سبب شده بود تا تعداد زیادی جوجه یکروزه مرغداران مازندران تلف شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت که اعتبار اختصاص یافته به استان را وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی اتحادیه مرتبط در اختیار خسارت دیدگان قرار می دهد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران همچنین با توجه به نوسان دمای هوای استان در اردیبهشت ماه سال جاری و گرم تر شدن نسبت سال پیش، نسبت به رعایت نکات ایمنی در جوجه ریزی و پرورش مرغ به مرغداران استان هشدار داد.

دمای هوای مازندران هفتم اردیبهشت ماه امسال در بعضی مناطق به حدود 40 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید که بر اساس اعلام هواشناسی در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران به مرغداران مازندران توصیه کرد تا در این فصل سال از سنگین وزن شدن مرغ ها جلوگیری کنند تا محصول آنها به دلیل وزن زیاد و تراکم در مرغداری ها تلف نشود.

وی میانگین وزن مناسب برای مرغ را در این فصل سال بین 2200 تا 2300 گرم اعلام کرد.