آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
شهرستان ها
۷

تلف شدن 12 تن ماهی قزل آلادر سرپل ذهاب

رئیس اداره شیلات سرپل ذهاب، از تلف شدن 12 تن ماهی سردآبی از نوع قزل آلابه علت مسمومیت در استخر پرورش ماهی منطقه پاطاق این شهرستان خبر داد.

آرش امیری افزود: به علت بارندگی 13 اردیبهشت ماه جاری مواد شیمیایی موجود در منطقه بالادست استخر شسته شد و به داخل رودخانه سراب ماراب نفوذ کرد که این امر باعث تلف شدن تمامی ماهیان شده است.

وی، ارزش ریالی خسارت وارده شده به این مرکز پرورش ماهی را سه میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرد.

وی اظهار داشت: با هدف حفظ و تامین سلامت مردم، تمامی ماهی های این استخر که در چند روز گذشته به مراکز فروش عرضه شده بود از سوی اداره دامپزشکی و محیط زیست شهرستان جمع آوری و معدوم سازی شد.

وی اظهار کرد: کارشناسان اداره شیلات و شبکه دامپزشکی در حال بررسی نمونه های آزمایشی از آب سراب ماراب هستند که این فرآیند و اعلام نتیجه کمی به طول خواهد انجامید و ظرف 2 هفته آینده نتیجه آن اعلام خواهد شد.

رئیس اداره شیلات سرپل ذهاب ادامه داد: در صورت بارندگی شدید مواد شیمیایی باقی مانده در منطقه دوباره به آب سراب ماراب نفوذ پیدا می کند و به همین دلیل این مواد شیمیایی باید در کمترین زمان ممکن پاکسازی شود.

امیری اضافه کرد که به همین منظور و با هماهنگی صورت گرفته با فرمانداری سرپل ذهاب مقرر شد تا اداره راه و شهرسازی شهرستان نسبت به پاکسازی منطقه از مواد شیمیایی و آلوده کننده اقدام کنند.

وی خسارت وارد شده به این مرکز پرورش ماهی را 100 درصد اعلام کرد و گفت: این استخر پرورش ماهی از هیچ گونه بیمه ای برخوردار نبود و تمام سرمایه مالک آن نیز از بین رفته است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست سرپل ذهاب نیز افزود: با توجه به اینکه سراب ماراب در دامنه کوه ها قرار دارد و در بالادست آن جاده این شهرستان به دالاهو واقع شده از این رو به احتمال زیاد خودروهای حامل سوخت، در کنار جاده اقدام به تخلیه ته مانده مواد شیمیایی داخلی مخزن خون کرده اند و همین امر باعث آلودگی منطقه شده است.

شهرام مظفری زاده گفت: به علت بارندگی صورت گرفته در چند روز اخیر، باقی مانده سوخت های تخلیه شده به تدریج به داخل آب رودخانه نفوذ کرد و همین امر باعث تلف شدن تمامی ماهی های استخر شده است.

سرپل ذهاب با بیش از 85 هزار نفر جمعیت در غرب استان کرمانشاه واقع است.