آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۲۴
سیاست
۳

پیدا و پنهان

کانال منتشرکننده تصاویر مینو خالقی تغییر نام داد

کانال تلگرامی منتشرکننده تصاویر مینو خالقی از دسترس خارج شد. به گزارش ایلنا کانال تلگرامی قیچی که تصاویر منسوب به یک نماینده مجلس را منتشر کرده بود بعد از صحبت های وزیر کشور تغییر نام داد. این کانال تلگرامی پیش از این با نام قیچی فعالیت می کرد. مینو خالقی منتخب سوم مردم اصفهان بود که بعد از انتخابات صلاحیت وی برای ورود به مجلس تایید نشد.

توهین به ظریف با بهره برداری از برنامه اکسیر

خبرگزاری فارس روز گذشته با انتشار تصاویر زشتی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و جان کری وزیر خارجه امریکا با بهره برداری از برنامه اکسیر فرزاد حسنی به ظریف توهین کرد. به گزارش اعتماد، در این تصاویر تلاش ایران برای بازپس گیری اموالی که به علت اهمال دولت قبل در امریکا بلوکه شده است با واکنش توهین آمیز جان کری که شبیه به فرزاد حسنی در برنامه اکسیر بوده نشان داده است.

نزدیکان دولت گذشته در مشهد

شنیده ها حاکی است کاوه اشتهاردی، مدیر مسوول اسبق روزنامه ایران (در دوران احمدی نژاد) به عنوان گزینه جدی روزنامه قدس به زودی معرفی می شود. به گزارش پارسینه، همچنین شنیده می شود لطف الله فروزنده معاون رییس جمهور در دوره احمدی نژاد نیز به عنوان یکی از معاونت های اصلی آستان قدس رضوی به زودی معرفی خواهند شد.

امیر حکمتی از ایران شکایت کرد

وبسایت پولیتیکو گزارش داد یک سرباز سابق امریکایی پس از چهار سال حبس در ایران، از این کشور شکایت کرد. به گزارش انتخاب، امیر حکمتی، یک شهروند ایرانی-امریکایی از ایالت میشیگان، پس از سفر خود به ایران به جاسوسی محکوم شد. وی و سه امریکایی دیگر در میان افرادی هستند که امسال در طرح معاوضه زندانیان به امریکا بازگشتند. حکمتی پس از بازگشت به امریکا از ایران شکایت کرده است. این شکایت در دادگاه کلمبیا مطرح شده است. حکمتی به دنبال تحمیل خسارات مالی، جبرانی و تنبیهی بر کشوری است که با امریکا روابط دیپلماتیک ندارد و احتمالاهیچ حکم دادگاهی را قبول نخواهد کرد.