آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
اخبار کشور
۱۰

سردار سلامی: وضعیت میدانی سوریه مطابق میل آمریکا نیست

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به وضعیت خان طومان گفت: قطعاتی که در روزهای اخیر توسط تکفیری ها اشغال شده در سوریه بازپس گرفته می شود.

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه روز گذشته در حاشیه همایش تبیین اندیشه های راهبردی مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص وضعیت خان طومان باید گفته شود که این یک تغییر و تحول تاکتیکی است و اثر استراتژیک در مجموعه میدان ندارد.

وی افزود: ما در مجموع درباره وضعیت میدانی سوریه آینده مطمئنی را سراغ داریم. ما نظام سوریه را بخشی از جبهه مقاومت می دانیم و بر اوضاع کاملامسلط هستیم و این تغییر تاکتیکی کوچک نمی تواند اثری بر صحنه جغرافیایی نبرد بزرگ داشته باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه ابراز داشت: هر چند تلاش می شود این قطعاتی که در روزهای اخیر تکفیری ها اشغال کردند، بازپس گرفته شود.

وی پیرامون توان جبهه مقاومت گفت: محور مقاومت از انسجام بالایی نسبت به گذشته برخوردار است و حزب الله لبنان یک واقعیت دفاعی نیرومند در جهان اسلام است که امروز همه مسلمانان به وجود او افتخار می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: صحنه میدانی و سیاسی در سوریه ابدا مطابق میل سیاسی قدرت های مداخله گری چون آمریکا و اروپا و متحدان منطقه ای آنها پیش نرفته است.

وی تاکید کرد: این یک واقعیتی است که دشمنان ما هم این قدرت دفاعی ما را پذیرفته اند، هرچند آنچه که آنها از واقعیت قدرت ما می دانند از تمامیت قدرت ما بسیار کم تر است؛ چراکه قدرت ما، قدرتی سیال و جوشان است که در تکامل خود توقف ناپذیر است.

به گزارش فارس، سلامی در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی نیروهای مسلح چگونه می خواهند از حق حاکمیت ایران در خلیج فارس و دریای عمان دفاع کنند، گفت: ذخایر دفاعی ما چه موشکی و چه دریایی و چه سازه های قدرت دفاعی ما در فضا و قدرت زمینی و بسیج مردمی ما کاملاآماده هستند و شرایط را به لحاظ اطلاعاتی رصد می کنند.

وی تاکید کرد: آمادگی یگان های ما همواره در شرایط احتمال قوی نبرد است، به همین دلیل ما هیچ گونه نگرانی در خصوص تهدیدات خارجی نداریم. در صحنه داخلی هم ملت ما کاملابصیر و هوشیار هستند و از انقلاب شان در هر شرایطی دفاع می کنند.