آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۰
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

ترکیه

آناتولی: دادستانی کل استان ازمیر ترکیه پرونده مربوط به قتل خلبان روس در سال گذشته را مختومه اعلام کرد.

دادستانی به استناد آنچه «صدای ضبط شده در ویدئوی جنگنده روسی» نامیده، اعلام کرده که بر طبق صدای ضبط شده قصد تیراندازی به خلبان وجود نداشته است! سرنگونی این جنگنده روسی روابط روسیه و ترکیه را به هم زد.

آمریکا

گاردین: نوام چامسکی نظریه پرداز معروف آمریکایی گفته، آمریکا از همه طرف به چالش کشیده شده و سیطره خود را بر جهان از دست داده است.

وی این را هم گفته که اگر این سوال مطرح شود که چه کسی بر جهان حکومت می کند پاسخ قطعا آمریکا نیست.

بلغارستان

اسپوتنیک: به گفته وزارت دفاع بلغارستان مانور نظامی چندجانبه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موسوم به شیر پلاتینیومی آغاز شده و تا 15 ماه مه (26 اردیبهشت) ادامه دارد. در این مانور 315 نیروی نظامی از کشورهای مختلف حضور دارند و هدف از این مانور توسعه سطح همکاری نظامی میان بلغارستان و شرکای خارجی عنوان شده است.

افغانستان

تسنیم: رئیس پلیس ولایت «بادغیس» در شمال افغانستان گفته 23 پلیس محلی این کشور پیش از پیوستن به طالبان بازداشت شدند. پیش از این نیز 33 تن از نیروهای پلیس محلی در ولایت بادغیس به طالبان پیوسته بودندزیرا بیشتر این افراد با یکدیگر خویشاوند هستند.

سرزمین اشغالی

فارس: بنابر اعلام منابع خبری روس آمریکا قصد فروش اسکادرانی از جنگنده های اف 15 را به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و نیز اسرائیل دارد.در کنار فروش جنگنده های اف 15 به اعراب مرتجع، آمریکا در نظر دارد که یک کمک مالی 10 ساله بالغ بر 50 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی اختصاص دهد.

برزیل

خبرگزاری فرانسه: رئیس پارلمان برزیل اعلام کرده که رای گیری پارلمان برای برکناری رئیس جمهور این کشور لغو شده است. کمیته عالی سنای برزیل روز جمعه با 15 رای موافق در برابر 5 رای مخالف با طرح محاکمه روسف به اتهام نقض قوانین بودجه موافقت کرده است.