آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۹
صفحه آخر
۱۶

دیوار نامهربانی

در ایالت ایندیانا واقع در کشور آمریکا دو جعبه به عنوان پناهگاه امن برای کودکانی که ناخواسته به دنیا می آیند، تعبیه شده است.

به گزارش مهر، ایالت ایندیانا در اقدامی متفاوت «جعبه نوزاد» طراحی کرده تا مادرهایی که به صورت ناخواسته باردار شده اند و توانایی نگهداری از نوزادان خود را ندارند، بتوانند بچه ها را در این جعبه ها قرار دهند تا ماموران از آنها نگهداری کنند.

مونیکا کلسی، آتش نشان داوطلب و مبتکر این جعبه ها در این باره می گوید: تاکنون دو پناهگاه امن در یک ایستگاه آتش نشانی در ایالت ایندیانا ساخته شده و به مادرانی که در موقعیت های حساس و بحرانی هستند و نمی دانند با بچه های ناخواسته ای که متولد شده، چکار کنند؛ کمک می کند. خود من سال 1973 نوزادی را رها کرده بودم و با این که این کار بر اساس قوانین پناهگاه امن بوده، اما همیشه نگران بچه ام بوده ام. نحوه کار این جعبه ها هم به شکلی است که وقتی در آن باز و دوباره بسته می شود، قفل می شود و همچنین در آن دستگاه تهویه هوا و تنظیم کننده دما وجود دارد، در همین حین به دلیل حرکت های نوزاد و وجود سنسور حساس به حرکت، مرکز کمک های پزشکی و آتش نشانی خبردار می شود و ماموران برای بردن کودک حاضر می شوند.