آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۸۳
دیپلماسی
۷

کوتاه دیپلماسی

ظریف به فنلاند می رود

مهر: هاری کمرانین، سفیر فنلاند در ایران، گفت: در دو هفته آینده وزیر امور خارجه ایران دیداری از فنلاند خواهند داشت و در این سفر زمینه های مشارکت عملی و همکاری اقتصادی فی مابین گسترش می یابد. به گفته او، شرکت های فنلاندی مهمی که در جهان فعالیت دارند علاقه مند به حضور در ایران و مشارکت در توسعه اقتصادی ایران شده اند و تمدن بسیار بزرگ ایران جاذبه خوبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی است. در زمینه آموزش و فعالیت های آموزشی نیز فنلاند آماده گسترش همکاری های فی مابین است. مدیریت تجاری، زمینه دیگر همکاری است که فنلاند آماده مشارکت با استان لرستان در این زمینه است.

آمادگی آلمان برای دعوت از روحانی

ایسنا: صدراعظم آلمان برای تقویت روابط با ایران آماده دعوت از حسن روحانی است. شبکه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه این مطلب را عنوان کرد و گزارش داد: آنگلامرکل، صدراعظم آلمان، به نشانه حمایت از احیای روابط با تهران آماده شده است از حسن روحانی دعوت به عمل آورد و این اقدام احتمال دارد موجب خشم تل آویو شود. این در حالی است که هم حزبی های مرکل درباره ارسال نشانه غلط به اسرائیل که متحد آلمان است، هشدار داده اند. سخنگوی دولت آلمان و وزارت امور خارجه این کشور تاکنون اظهارنظری درباره این موضوع نکرده و سفارت تهران در برلین نیز به خبرنگاران پاسخی نداده است.

سفیر فرانسه در آمریکا: ایران باید از لغو تحریم ها منتفع شود

ایسنا: ژرارد آرو، سفیر فرانسه در واشنگتن، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: سوال این است که اگر ایرانی ها از لغو تحریم ها نفعی نبرند، چرا باید به آن پایبند باشند. وی همچنین نوشت: شما می دانید که این توافق به شکلی هدفمند توسط ما به مسئله هسته ای محدود شد. شما باید انتخاب کنید ایران هسته ای یا خیر، هزینه انتخاب دومی نیز لغو تحریم ها بوده است.