آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۳
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

فرانسه

خبرگزاری فرانسه: روزنامه فرانسوی پاریزین فاش کرده نیروهای امنیتی این کشور از حمله مرگبار داعش به پاریس خبر داشته اند اما اقدامی برای پیدا کردن آنها نمی کنند و درعوض به بمباران سوریه روی آوردند. در جریان حمله تروریستی در پاریس ده ها شهروند فرانسوی کشته یا زخمی شدند.

آلمان

فرانکفورتر روندشای: سازمان اطلاعات داخلی آلمان از پیوستن حدود 40 نوجوان آلمانی زیر سن قانونی به داعش در عراق و سوریه در سال گذشته خبر داده و در این باره ابراز نگرانی کرده است. تقریبا نیمی از این افراد دختربچه هستند!

آمریکا

سی.ان. ان: کمیسیون نظارت بر روابط چین و آمریکا در کنگره گزارشی را منتشر کرده که از «احساس خطر بسیار زیاد» و «نگرانی» واشنگتن در خصوص موشک های میان برد جدید چین موسوم به «گوام کیلر» حکایت دارد. در این گزارش نسبت به تنشی که اخیرا میان آمریکا و چین به وجود آمده شدیدا احساس خطر شده است.

رومانی

تسنیم: دبیرکل ناتو به هنگام عملیاتی کردن سامانه دفاع موشکی آمریکا در رومانی گفته، «سیستم ما نمی تواند بازدارندگی استراتژیک روسیه را تضعیف کند و ما نمی توانیم موشک های بالستیک آنها را در هیچیک از سایت هایمان در رومانی یا لهستان سرنگون کنیم.»

فلسطین

قدسنا: رئیس حزب میرتس با انتقاد از نحوه رهبری بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که باید به حضور نتانیاهو در صحنه سیاسی پایان داد. وی با اشاره به نتانیاهو تاکید کرده اسرائیل بدترین نخست وزیر تاریخ حیاتش را تاکنون داشته است.