آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۴۲
صفحه آخر
۱۶

زن قطری تهیه کننده فیلم اصغر فرهادی

همزمان با رونمایی از هفتمین فیلم اصغر فرهادی در شصت و نهمین جشنواره بین المللی کن، جزئیات تازه ای از فیلم «فروشنده» مشخص شد. یکی از این جزئیات مهم، سرمایه گذار فیلم تازه فرهادی است که دختر پادشاه قطر از طریق مجموعه فیلمسازی در این اثر و شش فیلم دیگر راه یافته به این دوره از جشنواره کن، سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش تابناک، با قرار گرفتن «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش مسابقه شصت و نهمین جشنواره بین المللی کن، آهسته آهسته اطلاعات بیشتری درباره این فیلم منتشر می شود و برخی جزئیات خاص این فیلم نظیر نبود نام تهیه کننده در شناسنامه این اثر در بخش اطلاعات فیلم های جشنواره کن، با پاسخ های مشخصی همراه شده است.

فاطمه الرمیحی، رئیس اجرایی موسسه فیلم دوحه در گفت وگویی عنوان کرده که موسسه فیلم دوحه از فیلم اصغر فرهادی حمایت مالی و در این فیلم سرمایه گذاری کرده است. و در عین حال شش فیلم دیگری که در جشنواره کن 2016 راه یافته اند از حمایت مالی این موسسه برخوردار شده اند. فاطمه الرمیحی درباره انتخاب «فروشنده» گفته است: «انتخاب فروشنده برای بخش مسابقه یک دستاورد مثبت است و ما بسیار هیجان زده هستیم و باعث غرور و افتخار است. من می خواهم از کل تیم سازنده فیلم برای به اشتراک گذاشتن چشم انداز خود با ما تشکر و برای آنها آرزوی موفقیت کنم.»

موسسه فیلم دوحه در سال 2010 میلادی توسط شیخه میاسه آل ثانی دختر پادشاه قطر، تاسیس شد.