آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۴
فن آوری
۸
ترفند

افزایش قدرت آنتن دهی تلفن همراه

مانی آشتیانی

در چند سال اخیر با توجه به رشد سرمایه گذاری اپراتورهای تلفن همراه در زیرساخت شبکه خود، حالادیگر کاربران کمتر با مشکل نبود آنتن دهی یا نرسیدن پیامک به دست مخاطبان خود روبه رو می شوند.

با تمام این توسعه زیرساختی، اما گاهی در برخی مناطق کاربران همچنان از نبود آنتن یا آنتن دهی ضعیف اپراتور تلفن همراه خود شکایت دارند.

اگر شما هم جزو این افراد هستید یا می خواهید در صورت برخورد با این مشکل، با استفاده از چند راه حل ساده، قدرت آنتن یا سیگنال های گوشی خود را بیشتر کنید، بهتر است این نکات را رعایت کنید. در قدم اول بهتر است یک مکان مرتفع را انتخاب کنید. قرار گرفتن گوشی در ارتفاع بالا، قدرت دریافت سیگنال را بیشتر می کند. دور کردن گوشی از ساختمان های بلند یا دیوارهای ضخیم نیز می تواند به گوشی شما در گرفتن سیگنال های بیشتر از ایستگاه BTS کمک کند.

اگر در خانه هستید و گوشی شما آنتن نمی دهد بهتر است به نزدیک پنجره بروید یا اگر درخیابان آنتن گوشی شما رفته است می توانید خود را به یک تقاطع برسانید تا سیگنال های بیشتری دریافت کنید.

گاهی اوقات قرار گرفتن گوشی در مقابل سایر دستگاه های الکترونیکی مانند تبلت، لپ تاپ و... نیز باعث می شود گوشی شما آنتن های ارتباطی خود را از دست بدهد. پس برای دریافت سیگنال های قوی، ابزارهای الکترونیکی را از گوشی خود دور نگه دارید. بد نیست بدانید که شارژ گوشی هم می تواند به قدرت گرفتن میزان سیگنال های گوشی همراه شما کمک کند.

اگر بخش 3G یا 4G گوشی شما فعال است و نمی توانید سیگنالی دریافت کنید بهتر است برای لحظه ای این بخش ها را غیرفعال و شبکه گوشی را به 2G تغییر دهید. انجام برخی از این روش ها در برخی مواقع می تواند به بازگشت آنتن گوشی همراه شما کمک کند.