آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۸۴
اقتصاد
۵

خبر

معاون وزیر: خودروساز فرانسوی پول نقد می آورد

ایرنا: معاون وزیر صنعت گفت: مذاکرات گروه خودروسازی سایپا و شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه به مرحله عقد قرارداد نزدیک شده است. شرکت سیتروئن برای سرمایه گذاری در فاز نخست، علاوه بر تکنولوژی، پول نقد نیز خواهد آورد. محسن صالحی نیا افزود: براساس آخرین مذاکرات، حجم سرمایه گذاری مشترک در مرحله نخست 200 میلیون دلار برآورد شده و سایت سایپا کاشان نیز به عنوان محل اجرای این همکاری تعیین شده است.

تصمیم برای انحلال اتحادیه سیب زمینی کاران

مهر: رئیس اتحادیه سیب زمینی کاران از کاهش سطح زیر کشت این محصول در پی زیان کشاورزان خبر داد و گفت: کشاورزان سیب زمینی کار در دو سال اخیر خسارت های زیادی دیده اند. حسن محمدی ضمن انتقاد از تصمیم سازمان مرکزی تعاون روستایی برای انحلال این اتحادیه گفت: این موضوع تا مرحله صورت جلسه انحلال هم پیش رفته است.

دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی

مهر: دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی 10 تا 13 خرداد در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. هم زمان با برگزاری دومین نمایشگاه و همایش بزرگ صنعت بسته بندی کشور (جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی) و با حضور برخی از اعضای هیات مدیره سازمان جهانی بسته بندی (WPO) و اتحادیه بسته بندی آسیا (APF)، نوین ترین دانش، روش ها و تکنولوژی های صنعت بسته بندی روز جهان ارائه خواهد شد. این جشنواره در قالب چهار حوزه شامل همایش، مسابقه طراحی بسته بندی، نمایشگاه تخصصی و کارگاه بین المللی برگزار خواهد شد و هر یک از شرکت کنندگان در این جشنواره بزرگ مبلغ 15 میلیون تومان تسهیلات بدون بهره از سوی صندوق کارآفرینی امید، دریافت می کنند. همچنین سه نفر اول برگزیده مسابقه طراحی بسته بندی هم، هر یک مبلغ صد میلیون تومان وام بدون بهره دریافت خواهند کرد. در این جشنواره شرکت کنندگان از 31 استان کشور حضور خواهند داشت.