آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۴
جهان
۲۰

دفع حملات داعش در «دیرالزور» سوریه

در پی حمله غافلگیر کننده داعش به یک فرودگاه نظامی و یک بیمارستان در استان دیرالزور، ارتش سوریه در درگیری های سنگین تن به تن موفق به پاکسازی منطقه شد. دور جدید حملات نیروهای داعش در حالی آغاز شده که اخیرا این گروه مناطق گسترده ای را در پالیمرا، حلب، اطراف حمص و درعا از دست داده و بیم آن دارد که بزودی رقه مرکز فرماندهی خود را نیز از دست بدهد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، ارتش سوریه پس از ساعت ها درگیری و حملات هدفمند توانست ضمن بازپس گیری بیمارستانی در دیرالزور و آزاد کردن اعضای کادر پزشکی بیمارستان از دست داعش، تلفات سنگینی بر این گروه تروریستی وارد سازد. از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر سوریه خبر داد در عملیات نیروهای ارتش سوریه با تکفیری های داعش، 35 نیروی دولتی و داوطلب مردمی حامی ارتش سوریه کشته شدند.دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد: در حال حاضر بیمارستان در ایمنی کامل به سر می برد و تمامی بیماران در سلامت هستند و هیچ آسیبی به تیم پزشکی وارد نشده است. از دیگر محور های نبرد در سوریه نیز خبر می رسد نیروهای ارتش سوریه عملیات بازپس گیری داریا را در حومه دمشق کلید زده اند. در این راستا هواپیماهای شناسایی بر فراز داریا به پرواز درآمدند و نیروهای زمینی نیز در اطراف شهر سنگر گرفتند.

نجات رهبر النصره از حمله جنگنده ناشناس

منابع سوری اعلام کردند جنگنده های ناشناس نشست سرکردگان جبهه النصره با حضور ابومحمد الجولانی، رهبر این گروه را هدف قرار دادند اما وی از این حمله جان سالم به در برد.

این جنگنده فرودگاه ابوظهور در حومه ادلب محل نشست سرکردگان جبهه النصره با حضور ابومحمد الجولانی را هدف گرفته بود. در این حمله 9 سرکرده این گروه از جمله ابوهاجر الاردنی کشته شدند اما الجولانی که نیم ساعت قبل این نشست را ترک کرده بود از آسیب احتمالی نجات یافت.