آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۴
جهان
۲۰

دو خط خبر

دونالد سی. ریچارد، مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) برای نخستین بار با بیان نقش خود در بازداشت نلسون ماندلابا این بهانه که وی مهره شوروی سابق بوده است، تایید کرد چگونه به دستور دولت وقت امریکا، نیروهای امنیتی آفریقای جنوبی را در روز بازداشت ماندلادر سال 1962 هدایت کرده است. ماندلافعال برجسته مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی بود که پس از این بازداشت، 27 سال در زندان بسر برد.

وزارت دفاع چین نسبت به گزارش سالانه امریکا در خصوص فعالیت های نظامی این غول آسیایی در دریای شرقی و جنوبی بشدت واکنش نشان داد و آن را اغراق آمیز و تحریف فعالیت های قانونی پکن در دریای شرقی و جنوبی خواند. در گزارش پنتاگون آمده است: چین درحال افزایش ادعاهای ارضی خود بوده و به دنبال تشدید تنش ها در منطقه است.

حمله یک عامل انتحاری به صفوف داوطلبان پیوستن به ارتش تحت فرماندهی دولت مستعفی یمن در شهر المکلا30 کشته و حدود 70 زخمی برجا گذاشت. این دومین حادثه تروریستی است که در شهر بندری «المکلا» در جنوب این کشور رخ می دهد.

در ادامه درگیری های نظامی میان باکو و ایروان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی، وزارت دفاع ارمنستان از کشته شدن یک سرباز ارمنی در اثر تیراندازی نیروهای جمهوری آذربایجان خبر داد.

گروه تروریستی داعش فایلی را منتشر کرد که در آن دو کودک عضو این گروه دو سوری را با شلیک گلوله اعدام می کنند.

تروریست های داعش فایلی را منتشر کردند که در آن دو کودک دارای تابعیت فرانسوی به زبان مادری پاریس را تهدید کرده و می گویند: به فرانسه هشدار می دهم که ما شما را می کشیم همان طور که برادرانمان را در اراضی کشورهای اسلامی کشتید؛ امروز در شام و فردا در پاریس.