آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۸۴
جهان
۸

«میت رامنی» به دنبال شکستن آرای «ترامپ»

گروهی از جمهوری خواهان آمریکایی در حال بررسی امکان حضور کاندیدایی دیگر به عنوان ضلع سوم در انتخابات ریاست جمهوری هستند که می تواند باعث ریزش آرای جمهوری خواهان میانه رو و کاهش آرای «دونالد ترامپ»؛ نامزد جنجالی این حزب شود.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، ده ها نفر از جمهوری خواهان در این بحث مشارکت کرده اند و با راه اندازی یک نظرسنجی در حال بررسی سرمایه گذاری و امکان سنجی تعیین حضور یک کاندیدای مستقل در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 هستند. این گروه توسط «میت رامنی»، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات سال 2012 و فرماندار سابق ایالت «ماساچوست» هدایت می شود.

براساس این گزارش، میت رامنی در حال رایزنی با «جان کیسیک»، نامزد جمهوری خواهان است که اوایل ماه می از انتخابات کنار کشید و همچنین «بن سس»، فرماندار ایالت «نبراسکا» و یکی از منتقدان سرسخت ترامپ تا آنها را متقاعد کند به عنوان کاندیدای مستقل در انتخابات شرکت کنند. در گزارش واشنگتن پست به نقل از چندین «جمهوری خواه که در این گفت وگوها شرکت کرده اند»، آمده است که این گروه در نظر دارد با جذب کمک ها، معرفی نامزدی احتمالی را به عنوان یک نماینده مستقل در انتخابات ریاست جمهوری بررسی کند.

درهمین حال «مارک کوبان»، یکی از بازرگانان آمریکایی، دراین باره می گوید، من یکی از گزینه های مورد نظر برای این پست بودم؛ اما «فکر نمی کنم این موضوع (نامزدی کوبان) روی دهد، (چون) زمان زیادی باقی نمانده است».

اما روزنامه آمریکایی «هیل» دراین باره می نویسد سناتور «بن سس»، نوه سناتور مشهور «دب فیچر»، یکی از افرادی است که می تواند جنبش ضد ترامپ را به حرکت درآورد. بن سس از همان ابتدا مخالف کاندیداتوری ترامپ بود و در صفحه فیس بوک خود در ماه فوریه نوشت ترامپ فرد بیماری است و اگر او در نهایت به عنوان نامزد جمهوری خواهان انتخاب شود، هیچ گاه از ترامپ حمایت نخواهم کرد. او در آن زمان نوشت، اگر ترامپ نامزد نهایی حزب شود، انتظار دارم شخص سومی پا به عرصه رقابت ها بگذارد، فردی به واقع محافظه کار و قانونمند.