آرشیو دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۸۴
سیاست
۲

خبر کوتاه

رسیدگی به پرونده آمران حمله به علی مطهری

تسنیم: وکیل مدافع علی مطهری درباره رسیدگی به بخش دوم پرونده حمله به موکلش در شیراز گفت: پنج نفر متهم هستند؛ اما به دلیل محرمانه بودن تحقیقات اجازه بیان هویت متهمان و نوع اتهاماتشان را ندارم. مصطفی ترک همدانی افزود: این پرونده به شکایت از آمران اختصاص دارد. با توجه به اینکه محتوای پرونده دلالت بر صلاح بودن دادسرای نظامی برای رسیدگی به این بخش از پرونده داشت، موضوع برای انجام تحقیقات مقدماتی به ضابط دادگستری مستقر در دستگاه نظامی مربوطه ارجاع شد که پس از پایان تحقیقات، پرونده به شعبه چهارم دادسرای نیروهای مسلح استان فارس ارجاع شد که با حضور در شعبه بازپرسی، ادامه تحقیقات از ما صورت گرفت.

حضور مستشاری به خواست مردم سوریه است

ایرنا: حجت الاسلام سیدمهدی علیزاده موسوی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت، با به چالش کشیدن برخی اظهارنظرها در داخل ایران مبنی بر نارضایتی مردم سوریه از بشار اسد و ایران گفت: هیچ کشوری، از جمله ایران دارای چنان قدرتی نیست که در برابر خواست ملت سوریه ایستادگی کند و اگر مشاهده می شود که ایران به عنوان مستشار در سوریه حضور دارد، به علت خواست و احترامی است که مردم سوریه نسبت به کشور و ملت ایران ابراز می کنند.

تصویب دو فوریت طرح الزام دولت به پیگیری اخذ غرامت از آمریکا

ایسنا: نمایندگان مجلس به دو فوریت طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی رای موافق دادند. به دنبال اقدام آمریکا در بلوکه کردن دو میلیارد دلار از سرمایه های جمهوری اسلامی ایران به بهانه کشته شدن تعدادی از اتباع آمریکایی در لبنان، فوریت طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی به تصویب رسید. نمایندگان با 181 رای موافق، شش رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن مجلس به دو فوریت این طرح رای مثبت دادند.