آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۲۹
اقتصاد
۵
بازار

ارز درجا زد، طلابالارفت

اوج گیری نرخ اونس در بازارهای جهانی سبب شد تا نرخ سکه تمام بهار طرح جدید هم در بازار تهران افزایش پیدا کند. در بازار ارز نرخ عمده ارزهای معتبر تغییر محسوسی نداشت.

روز گذشته، دوشنبه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، با افزایش قیمت دو هزار و 300 تومانی، یک میلیون و 30 هزار و 400 تومان خرید و فروش شد.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم هم در حالی با نرخ یک میلیون و 29 هزار تومانی معامله شد که این مهم نشان دهنده افزایش سه هزار تومانی نرخ این سکه است. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 532 هزار تومان و 286 هزار تومان معامله شد که بر این اساس نیم سکه دو هزار تومان و ربع سکه هزار تومان ارزان تر شد. سکه یک گرمی هم با نرخ 193 هزار تومان به بازار عرضه شد.

در بازارهای جهانی نرخ اونس طلابا 9 دلار افزایش، هزار و 282 دلار اعلام شد. روز دوشنبه نخستین روز کاری نرخ اونس در بازارهای جهانی است که با افزایش 9 دلاری همراه شد. دوشنبه هفته پیش، اونس طلابا نرخ هزار و 288 دلاری معامله شد، ولی در نوسانات هفته نرخ آن در آخرین روز کاری خود، شنبه، به هزار و 273 دلار رسید. مثقال طلا454 هزار و 900 تومان ارزش گذاری شد و طلای 18 عیار هم 104 هزار و 920 تومان در بازار دست به دست شد.

در بازار ارز نیز، نرخ دلار امریکا تنها سه ریال افزایش پیدا کرد که بر این اساس سه هزار و 438 تومان در بازار تهران خرید و فروش شد. یورو با کاهش پنج تومانی، سه هزار و 915 تومان به دست مشتریان رسید. هر پوند انگلیس نیز با قیمت چهار هزار و 963 تومان در بازار دست به دست شد. درهم امارات و لیر ترکیه 935 تومان و هزار و 164 تومان ارزش گذاری شدند.