آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۴۴
حوادث
۱۵

سرقت مسلحانه ساختگی، برای فرار از بدهی 7 میلیاردی

مرد طلافروشی که نقشه سرقت مسلحانه از مغازه خود را طراحی و اجرا کرده بود، در بازسازی صحنه سرقت مدعی شد به خاطر بدهی هفت میلیاردی دو نفر را برای دزدی اجیر کرده بود.

به گزارش جام جم، عاملان سرقت مسلحانه طلافروشی در پاسداران دیروز به محل سرقت منتقل شدند و در حضور کارآگاهان پلیس آگاهی به بازسازی صحنه سرقت پرداختند.

در حاشیه بازسازی صحنه سرقت مسلحانه، سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در تشریح جزئیات پرونده گفت: صبح روز هفتم بهمن سال گذشته یک مورد سرقت مسلحانه از طلافروشی به پلیس گزارش شد. با شروع تحقیقات، صاحب طلافروشی در اظهارات اولیه خود ادعا کرد در حال چیدن طلاها در ویترین بوده که ناگهان دو مرد نقابدار با اسلحه وارد مغازه شده و دست ها و پاهای وی رابسته اند. مالباخته همچنین مدعی بود که سارقان علاوه بر سرقت طلاو جواهرات مغازه، سیستم دوربین های مداربسته طلافروشی را نیز دزدیده و با خود برده اند.

وی افزود: تیمی ویژه از کارآگاهان مشغول رسیدگی به این سرقت شده و ظرف مدت 25 روز دو عامل سرقت از این مغازه را در یکی از شهرستان های اطراف تهران شناسایی و دستگیر کردند. این افراد در بازجویی اعتراف کردند که سرقت ساختگی بوده و صاحب مغازه از آنان خواسته بوده از طلافروشی سرقت کنند.

صاحب مغازه پس از روبه رو شدن با دو فرد دستگیر شده، سخنان قبلی اش را تغییر داده و اعتراف کرد که به خاطر رهایی از دست طلبکاران این نقشه را کشیده است.

محمدیان با بیان این که متهم به دلیل کلاهبرداری و فریب ماموران پلیس مجرم شناخته شد، گفت: صاحب این مغازه حدود هفت میلیارد تومان بدهی داشته و می خواسته بخشی از آن را از طریق بیمه دریافت کند که با اقدام بموقع پلیس دستگیر شد و در رسیدن به هدفش ناکام ماند.

این در حالی است که دیروز تعدادی از مالباختگان با مراجعه به محل بازسازی صحنه سرقت مدعی شدند، مرد طلافروش به آنها طلای بدلی فروخته است.