آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۶
اجتماعی
۴
گزارش خبری

تهیه 700 طرح برای آبادانی مناطق کویری

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، از تعریف 700 طرح برای آبادانی مناطق کویری و بیابانی کشور خبر داد.

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در حاشیه برگزاری همایش ملی آمایش دفاعی - امنیتی مناطق کویری و بیابانی ایران با رویکرد توسعه، دفاع و امنیت پایدار، درباره هدف این همایش گفت: کویر و بیابان، موضوع قابل توجهی در کشور است و با توجه به اینکه پهنه نسبتا وسیع و مساحتی در حدود 70 درصد از کشور را مناطق کویری و بیابانی تشکیل می دهد، توجه به این مناطق، راهبردی و مهم است.

به گزارش ایرنا، سردار وحیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سال های گذشته نسبت به این موضوع اشاره و تاکیداتی داشته اند و احساس شد به اندازه کافی به این موضوع پرداخته نمی شود، گرچه به طور پراکنده در جاهای مختلف این موضوع دنبال می شود.

سردار وحیدی افزود: کویر و بیابان گرچه محدودیت هایی دارند اما دارای فرصت های فراوانی نیز هستند که اگر به آنها توجه نکنیم، محدودیت های آن برای کشور زیان هایی را به همراه خواهد داشت. او تاکید کرد: وجود بی تعادلی در حوزه مسائل پیشرفت در مناطق کویری و بیابانی ایران نسبت به سایر مناطق، نیاز به برگزاری چنین همایشی را فراهم می کرد و نوع نگاهی که نسبت به فرصت هایی که در این مناطق وجود دارد باید تغییر کند و باید آنها را در قالب یک برنامه ریزی بومی مبتنی بر ظرفیت های ذاتی موجود در مناطق کویری و بیابانی ایران برنامه ریزی کنیم. او خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در حال اجرای کارهای تحقیقاتی در این خصوص است و 700 طرح را برای آبادانی این مناطق تعریف کرده و تلاش دارد تا دیگران را از جمله استانداران استان های کویری و بیابانی و دانشگاه های موجود در این مناطق را در حوزه های پژوهشی و آبادانی این مناطق فعال کند.