آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۷۶۸
استان ها
۱۸

کوتاه

کسب رکوردهای متوالی تولید در فولادهرمزگان

دنیای اقتصاد، بندرعباس: با ثبت رکوردهای جدید تولید در فولاد هرمزگان، نخستین ماه از «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به ماهی همراه با موفقیت و تلاش تبدیل شد. معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: کارکنان فولاد هرمزگان در نخستین ماه از سال جاری با ثبت 42 ذوب و تولید 4941 تن تختال، رکورد روزانه تولید در بخش فولادسازی را شکستند. محمدجعفر پارسی اظهار کرد: رکورد روزانه قبلی در این بخش با تعداد 43 ذوب و 4805 تن در فروردین سال 93 به ثبت رسیده بود. فولاد هرمزگان با تولید سالانه 5/ 1 میلیون تن تختال در مجاورت آب های خلیج فارس، مزیت صادراتی دارد.

18 شهر کردستان دارای انشعاب فاضلاب هستند

دنیای اقتصاد، سنندج، اسرین مقصودی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با بیان اینکه تا پایان سال گذشته 18 شهر استان دارای انشعاب فاضلاب بوده اند، گفت: طرح فاضلاب در 13 شهر نیز در حال اجرا است. علیرضا تخت شاهی با بیان اینکه طبق آخرین برآوردها تا پایان سال گذشته در مجموع یک میلیون و 65 هزار و 162 نفر در شهرهای این استان سکونت داشته اند، گفت: از این تعداد 972 هزار و 73 نفر، معادل 26/ 91 درصد جمعیت شهرهای کردستان از خدمات شرکت در بخش فاضلاب بهره مند هستند. تخت شاهی تعداد انشعاب فاضلاب تا پایان سال گذشته را 292 هزار و 73 فقره و طول شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب را 1737 کیلومتر اعلام کرد. وی تعداد آزمایشگاه های فاضلاب استان را 8 واحد و تعداد تصفیه خانه های فاضلاب در مدار بهره برداری را 4 واحد اعلام کرد.

کشف 4 میلیارد ریال کالای قاچاق در شرق تهران

دنیای اقتصاد، شرق استان تهران، محسن عسکری: فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران به طرح مبارزه با قاچاق کالاو ارز اشاره کرد و گفت: 4 میلیارد و 210 میلیون ریال انواع کالای خارجی در شرق استان کشف شد. سرهنگ عبدالرضا ناظری افزود: پلیس شرق تهران برای مبارزه با قاچاق کالاو ارز، اجرای نخستین طرح مبارزه در این مورد را در دستور کار قرار داده است. وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، انواع کالاهای گمرکی شامل پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، پتو، سیگار و تجهیزات پزشکی کشف شد، خاطرنشان کرد: با تشکیل 47 پرونده قاچاق، 32نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند و همچنین 9 دستگاه خودروی سبک و سنگین نیز توقیف شد.