آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۶
صفحه آخر
۱۲

با اعلام انحراف این جنبش

راشد الغنوشی، نفر دوم اخوان المسلمین از این جنبش جدا شد

«راشد الغنوشی» رهبر حزب «النهضه» تونس اعلام کرده از جماعت اخوان المسلمین به دلیل اشتباهات بسیار مثل اتحادیه با گروه های تروریستی کناره گیری کرده است.

راشد الغنوشی در نامه ای حماسی که برای نشست جهانی اخوان المسلمین در ترکیه فرستاده، علت جدایی خود از اخوان المسلمین را «اشتباهات زیاد» این جماعت عنوان کرده است.

الغنوشی که از او به عنوان نفر دوم اخوان المسلمین در سطح جهان نام برده می شددر این نامه بر تونسی بودن خود و وطن دوستی اش تاکید کرده و در عوض اخوان المسلمین را به دلیل اشتباهاتشان به باد انتقاد گرفته است. وی تاکید کرده: «به هیچ کس اجازه نمی دهم مرا از تونسی بودنم جدا کند، چرا که تونسی بودنم را فراتر و بدتر از هرچیز دیگر می دانم.»

الغنوشی خاطرنشان کرد: راه اخوان المسلمین اشتباه بود و مصیبت های زیادی را بر سر منطقه آورد. آنان واقعیات را ندیده و اساس کار خود را بر رویاها و توهمات بنا کردند.»

در این نامه همچنین آمده «جماعت اخوان المسلمین ملت ها و قدرت هایشان را به حساب نیاورده بلکه بالعکس با سازمان های تروریستی متحد شده اند و دست به کارهایی زده اند که برای مردم هیچ سودی نداشته است.

الغنوشی افزوده: «اخوان المسلمین شبیه همان نظام های حاکم عمل کرده و حتی علیه ملت به خشونت متوسل شده است و بهتر است به خاطر خدا به واقعیات اعتراف کنید و هر کشور و میهنی را به اهلش واگذار نمایید.»