آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۸۶۶۴
سیاسی
۲

آیت الله نوری همدانی: امروز، روز خاموشی علما نیست

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر جایگزین شدن طلاب به جای علمای گذشته گفت: طلاب باید ضمن تلاش در با سواد بودن و داشتن اخلاق کریمانه با مردم، سعی در امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه سراسر کشور شرکت کننده در دوره های عالی امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: قیام طلاب برای امر به معروف و نهی از منکر قیامی لازم و مهم است.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه و منزلت طلبه بودن اظهار داشت: شغل طلبگی ادامه شغل انبیا و ائمه اطهار(ع) و با فضیلت و پربرکت ترین شغل است و به این شغل افتخار می کنیم؛ طلاب باید مطالعات فراوانی داشته باشند؛ حضرت فاطمه(س) از پیامبر(ص) نقل می کنند که علمای شیعه ما محشور می شوند و خدا به آنها خلعت هایی را با توجه به علم و جدیت در ارشاد مردم عطا می کند؛ طلاب باید با سواد باشند و فقیه است که می تواند در جامعه اثرگذار باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با فاجعه خواندن نبود جایگزینی برای علمای بزرگ تصریح کرد: اگر در این انقلاب امام راحل به عنوان فقیهی نبود، هیچ گاه این انقلاب به ثمر نمی رسید؛ یکی از مشکلات جامعه ما این است که علم ها به تحلیل می روند؛ یعنی علمای بزرگ که از دنیا می روند، جایگزین ندارند و این فاجعه است.

وی با بیان این که طلاب باید بدانند که دنیای امروز دنیای مبارزه است، تصریح کرد: در دنیای امروز از یک طرف انقلاب، اسلام و مستضعفان و از طرف دیگر مستکبران از جمله آمریکا، صهیونیسم و فرانسه و انگلیس و ایادی اینها حضور دارند و انقلاب اسلامی این صف بندی ها را ایجاد کرد؛ باید در کمک به مظلومان جهان اسلام انقلابی بود و باید مبارزه کنیم و امروز روز خاموشی نیست. حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: طلاب باید هر جایی که قدم می گذارند، مردم را آماده و در صحنه نگه دارند؛ امام خمینی(ره) این صحنه را صحنه انتظار ظهور می دانستند؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه ها باید انقلابی و در صحنه انقلاب حضور داشته باشند.