آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۷
صفحه اول
۱
خبر

صدور کارت قرمز «اینترپل» برای «خاوری»

فرمانده نیروی انتظامی ایران در خصوص استرداد مجرمان متواری از کشور گفت: پلیس بین الملل با توجه به احکامی که از طریق قوه قضائیه صادر می شود، پیگیر استرداد مجرمان است و از جمله در زمینه استرداد خاوری نیز اقدامات اولیه صورت گرفته و کارت قرمز برای وی صادر شده است. به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران اردبیل، افزود: در صورت همکاری کامل دولت مربوطه، آمادگی برای بازگرداندن خاوری به کشور و تحویل وی به مقامات قضایی وجود دارد.

اشتری گفت: با همکاری پلیس بین الملل پیگیر استرداد دیگر افرادی هستیم که در حوزه مسائل اقتصادی مرتکب مفاسدی مانند کلاهبرداری شده و از کشور خارج شدند؛ در این راستا و با تلاش های صورت گرفته برخی افراد متواری به کشور بازگردانده شده و در استرداد برخی از آنها هنوز موفق نشدیم اما محل های آنها شناسایی شده و پیگیری ها همچنان ادامه دارد.

وی همچنین گفت: از گشت های نامحسوس تنها برای اطلاع رسانی استفاده می شود و از این نیروها استفاده عملیاتی نخواهد شد. اشتری با اشاره به افزایش 15 درصدی کشفیات در حوزه مواد مخدر گفت: امیدواریم نیروی انتظامی با کمک مجموعه های دیگر بتواند شاهد افزایش کشفیات در این حوزه بوده و با توجه به انسدادی که در مرزها صورت گرفته بتواند در مبادی ورودی مانع ورود کالاهای قاچاق و بخصوص مواد مخدر به کشور شود.