آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۷
سیاسی
۳

آیت الله هاشمی: فعلا نامزد ریاست خبرگان نمی شوم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فضای خبرگان در آینده با تغییر چند نفر مثل سابق خواهد بود که سالی دوبار اجلاس رسمی و در هر اجلاس چند سخنرانی داشتند. آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفت وگو با آفتاب نیوز، در پاسخ به سوالی درباره محتمل ترین گزینه برای ریاست مجلس خبرگان گفته است: در مورد ریاست خبرگان هم هرگونه که نمایندگان خبرگان تصمیم بگیرند، انتخاب خواهد شد. من که فعلا بنا ندارم خودم را برای ریاست مطرح کنم. برای اینکه الان در همین جا کار های زیادی داریم. در آنجا نیاز نیست که انسان رئیس باشد و همین که در خبرگان باشم، خوب است. هاشمی درپاسخ به این سوال که قبلا گفته بودید که کمیته ای تشکیل شده تا گزینه های رهبری را بررسی کند، گفت: آن کمیته از اول طراحی شده بود. یعنی از همان اوایل یک کمیته سه نفره را هیات رئیسه به صورت مخفیانه تعیین کرد و با 300، 400 نفر صحبت کردند و افکار آنها را در نظر می گیرند. البته آنها نمی توانند تصمیم بگیرند. گزارشی را تهیه می کنند و در صورتی که لازم باشد، آن را می آورند. چون آن موقع فرصتی نیست که برویم و بگردیم. باید همه کارها را کرده باشیم.

البته دوره آن کمیته تمام شد و کمیته جدیدی آمده و مشغول کار است. افراد خاصی را که مناسب تر باشند، پیدا می کنند.

آیت الله هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری هم در این باره به انتخاب گفت: آیت الله هاشمی اصلا تصمیمی برای کاندیداتوری در ریاست خبرگان ندارد.

ایشان قبل از انتخابات و حتی بعد از رای آوردن شان هم قصدش این بود که رئیس نشود، از آن زمان تاکنون تصمیمش همین است. وی در تشریح چرایی عدم کاندیداتوری آیت الله هاشمی در انتخابات ریاست خبرگان گفت: اولا در مجلس خبرگان افراد خوب و بزرگی وجود دارد که آقای هاشمی می خواهد آنها کاندیدا شوند، مثل آقای امینی که بهترین گزینه کنونی می تواند باشد. وی در ادامه افزود: ایشان احساس می کند اگر یکی از اعضای خبرگان کاندیدای ریاست شود و رای بیاورد، به او می تواند کمک کند و او را تقویت کند تا بهتر بتوانند خدمت کنند تا اینکه خودش رئیس باشد.