آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۷
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

مسعود تکاور، کارگردان: انتظار ما از مدیر جدید رسانه ملی تولید انبوه است

یک کارگردان از مدیریت جدید صداوسیما انتظار دارد که با وجود مشکلات اقتصادی، تلویزیون را به سمت تولید انبوه ببرد.

مسعود تکاور در گفت وگو با کیهان، اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم ما ثابت کرده اند که به هنر سالم، اسلامی و مردمی گرایش دارند، چنانچه سیما به سمت تولید انبوه برود، می تواند مخاطب بالایی را جذب کند.

کارگردان سریال «رهایی» در پاسخ به این سوال که در شرایط کمبود بودجه و مشکلات مالی، صداوسیما چگونه باید به سمت تولید انبوه برود، گفت: جایگاه صداوسیما به گونه ای است که می تواند خودش را از بودجه دولتی بی نیاز کند. به شرط اینکه ساز و کارهای اقتصادی آن، شکل صحیحی به خود بگیرند. نگاه اقتصادی، نباید فقط به جذب اسپانسر در تولید یک سریال محدود شود، بلکه صداوسیما باید بتواند از برند خود برای جذب منابع مالی استفاده بهتری کند.

وی تصریح کرد: «سیما» باید باور کند که در مراحلی از ساخت و تولید و پخش برنامه ها شکست خورده است. هر وقت چنین باوری در مدیریت سیما ایجاد شود، می تواند این معایب را پوشش دهد. تکاور در پایان گفت: به امید اینکه رئیس جدید صداوسیما با همت و تلاش و خلاقیت و نوآوری، بتواند رسانه ملی را به جایگاه خوب و رفیع خود برساند. تلویزیون راه های گوناگونی برای موفقیت دارد، فقط باید در انتخاب این راه ها، دقت بیشتری کند و غربال اندیشمندانه تری برای عوامل و مقاصد هنری انجام دهد. گرچه تولید انبوه باید در دستور کار صدا و سیما قرار گیرد، اما تولید انبوه نباید منجر به کاهش کیفیت آثار شود.