آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۷
اقتصادی
۴

از سوی گمرک اعلام شد: واردات 6 میلیون دلاری یک خودروی لوکس فقط در فروردین ماه

در نخستین ماه از سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بیش از 6 میلیون دلار از انواع مدل های خودروی «لکسوس» وارد کشور شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک فقط در فروردین ماه سالجاری معادل 6 میلیون و 330 دلار هزار دلار انواع خودروی اشرافی لکسوس به ایران وارد شده است.

به گزارش ایسنا، این خودروها از کشورهای ترکیه، امارات، ژاپن و روسیه به کشورمان وارد شده است.

خودروهای واردشده با حجم موتورهای متفاوت و عمدتا 2500 سی سی بوده است واردات کالاها و خودروهای لوکس آنهم در شرایطی که دولت روحانی مدعی کمبود منابع ارزی است امری ناپسند و مذموم بوده و با ادعاهای دولت مغایرت دارد. ضمن اینکه براساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، دولتی ها باید از حجم واردات کاسته و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند در حالی که صدور مجوز برای ورود بیش از 6 میلیون دلار خودروی لکسوس با این سیاست ها منافات داشته است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند تکیه دولت یازدهم به واردات خصوصا کالاهای تجملاتی علاوه بر اینکه سبب رکود و بیکاری شده است باعث ترویج روحیه اشرافی گری و طاغوتی در بخشی از جامعه شده است.

برای مردم جای سوال است در شرایطی که به دلیل رکود 3 ساله کسب و کار بسیاری از کارگاه های تولیدی تعطیل شده و کارگران بعضا محتاج معیشت روزانه خود هستند چرا دولت باید اجازه دهد ارز کشور صرف واردات کالاهای تجملاتی شود. سوال دیگر هم اینکه چه کسانی و با چه درآمدی می توانند خودروهایی که بعضا چند میلیارد تومان قیمت آنهاست خریداری کنند؟

گفتنی است چندی پیش فیش حقوق اسفندماه برخی مدیران دولتی منتشر شد که نشان می داد دریافتی آنها با معوقات بیش از 70 میلیون تومان است.