آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۷
اقتصادی
۴

اذعان یک مقام دولتی به کندی طرح تولید بنزین در دولت روحانی

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به کندی اجرای طرح تولید بنزین در پالایشگاه بندرعباس در دولت روحانی اذعان کرد.

حمید شریف رازی گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و پانصد نفر در این مجتمع مشغول به کار بوده و امید است کلیه واحدهای این طرح تا پایان سال جاری به مرحله تولید برسند.

وی اعلام کرد؛ پیشرفت این طرح در بخش اجرا در اوایل دولت تدبیر و امید، در مهر ماه 1392، 65/02 درصد و طی این مدت و تا پایان اسفند ماه 1394 به 93/06 درصد افزایش یافته است و لذا اعلام توقیف پروژه از سوی خبرگزاری مهر صحت ندارد.

وی توضیح داد؛ اصولااجرای طرح ها در مراحل پایانی به دلیل باقی مانده کارهای با حجم کم وحساس و لزوم رفع نواقص احتمالی، هماهنگی با سازندگان، صاحبان لیسانس و بهره بردار در مقایسه با مراحل میانی اجرای طرح از پیشرفت کمتری برخوردار بوده و این جزئی از ماهیت طرح ها می باشد.

رازی افزود: در سال گذشته به دلیل عدم تحقق برنامه تامین مالی طرح از یک سو و عدم همکاری و حضور صاحبان لیسانس، کارشناسان تجهیزات اصلی و بدقولی برخی سازندگان و مشکل انتقال ارز به خارج از کشور از سوی دیگر موجب گردید امکان تحقق برنامه تکمیل طرح در سال گذشته مهیا نشود. لیکن با توجه به ثمرات ناشی از برجام اکنون به جز معدودی از تجهیزات، سایر اجناس پروژه تامین و به کارگاه تحویل گردیده است و امید است با تحقق تامین به موقع مالی نیز این طرح در اسرع وقت به اتمام برسد.

وی همچنین اشاره کرد، بخش هایی از پروژه همچون واحد تولید گوگرد جامد(SSU)، مخازن کروی، مخازن استوانه ای و اتاق های کنترل اصلی و فرعی، پست های فرعی برق تکمیل گردیده اند و در حال حاضر بخشی از کارگران در تعدادی از بخش ها در دو شیفت به کار مشغولند.