آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۷
اقتصادی
۶

خبر

بازگشت 10 هزار واحد صنعتی به مدار تولید

معاون وزیر صنعت از بازگشت 10 هزار واحد تولیدی به مدار تولید خبرداد و گفت: واحدهای تولیدی دارای مشکل مالی و کمبود نقدینگی تا پایان سال از تسهیلات بهره مند می شوند تا چرخ تولید آنها بچرخد. علی یزدانی در گفت و گو با مهر گفت: پیش بینی شده است تا پایان امسال، دو هزار واحد کوچک و متوسط تولیدی که از پیشرفت 60 درصدی برخوردار هستند، به بهره برداری برسند.

آغاز تشکیل شرکت های مشترک ایران - ایتالیا

مدیرعامل شرکت بیمه دولتی ایتالیا (ساچه) و رئیس هیات عامل ایمیدرو در دیدار با یکدیگر، تشکیل شرکت های مشترک در زمینه های بیمه ای، بانکی و معدنی را گام نخست افزایش همکاری های دوجانبه اعلام کردند.

«الساندرو کاستلانو» در دیدار با رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایجاد شرکت مشترک بین «دانیلی (ایتالیا) و ایمیدرو (ایران)» خبر خوبی برای توسعه همکاری های دو طرف در بخش معدن و صنایع معدنی است.

«مهدی کرباسیان» رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در این دیدار درباره همکاری شرکت های ایتالیایی با همتایان ایرانی گفت: تشکیل شرکت مشترک با نام «پرشین متالیکز» گام نخست افزایش همکاری های دو طرف به حساب می آید.

چای هندی خالص نیست

رئیس اتحادیه چای هند با بیان اینکه چای فروشان در ایران چای هندی را با تولید داخلی خود مخلوط می کنند از مذاکرات دو کشور برای احیای صنعت چای ایران خبر داد. به گزارش تسنیم به نقل از بیزینس استاندارد، در نشست کارگروه مشترک با حضور وزیران و مقامات ایران و هند، ایران از هند خواسته تا صنعت چایش را در منطقه لاهیجان مدرنیزه کند.