آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۷
ایران زمین
۱۷

فرهنگی

برپایی جشنواره دانشجویی اقوام ایرانی در زاهدان

گروه ایران زمین/ جشنواره دانشجویی اقوام ایرانی با هدف تقویت اتحاد ملی در دانشگاه سیستان وبلوچستان آغاز شد. «علیرضا بندانی»، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به 3 روزه بودن این جشنواره، گفت: دانشجویان اقوام مختلف ایرانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند با تشکیل غرفه هایی به معرفی فرهنگ ها و آداب و رسوم محلی خود می پردازند.

عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی گیلان

رشت- رضا سهیلی فر/ طرح عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی گیلان همزمان با ولادت امام زمان (عج)، از اول خرداد ماه به اجرا گذاشته می شود.«امیر محمدپور»، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان از کتابخانه های عمومی استان در ایام مختلف، اظهار داشت: عرضه و نمایش دستاوردها و خدمات جدید و همچنین در اختیار گذاشتن منابع مفید کتابخانه های عمومی از مهم ترین اهداف این طرح است. محمدپور به وجود فضای مناسب و استاندارد برای مطالعه در کتابخانه های عمومی گیلان اشاره کرد و گفت: راه اندازی بخش های ویژه خدمات رایانه ای و کودک بسترهای رشد علمی و اطلاعاتی اعضا و علاقه مندان را فراهم کرده است.

موفقیت خبرنگار «ایران» در تبریز در جشنواره رسانه های شهری

تبریز- خبرنگار ایران/ «ساناز شهابی»، خبرنگار آزاد روزنامه «ایران» در آذربایجان شرقی در دومین دوره جشنواره رسانه های شهری در تهران، در بخش «یادداشت» قابل تقدیر شناخته شد و مورد تجلیل قرار گرفت. دومین دوره جشنواره رسانه های شهری در حالی به کار خود پایان داد که 7هزار اثر در محورهای مختلف با موضوع های شهر و فرهنگ، زیست شهری، سبک زندگی، اخلاق و حقوق شهروندی، شهر و نشانه های فرهنگ ایرانی- اسلامی، شهر و خدمات شهری، حمل و نقل عمومی و ارتقای فرهنگ بهداشت اجتماعی از 70شهر به دبیرخانه جشنواره ارسال و مورد داوری قرار گرفته بود.