آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۷
صفحه آخر
۱۲

هواداران و مخالفان رئیس جمهور آفریقای جنوبی در پارلمان به جان هم افتادند

جلسه پارلمان آفریقای جنوبی در پی پاسخ رئیس جمهور این کشور به سوالات و اتهامات نمایندگان درباره فساد و سایر مسائلی که علیه وی مطرح است، به ناآرامی کشیده شد و درگیری هایی میان مخالفان و هواداران «جاکوب زوما» رخ داد.

در جلسه پارلمان، نمایندگان حزب «مبارزان آزادی اقتصادی» جلسه را برهم زدند، در ادامه جلسه نیز درگیری هایی بین این حزب و حزب حاکم کنگره ملی آفریقا رخ داد و طرفین یکدیگر را زیر مشت و لگد گرفتند و نظم جلسه مختل شد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شین هوا، ماموران حراست تلاش کردند تا درگیری ها را آرام کنند اما با پاشیدن گاز کپسول آتش نشانی از سوی نمایندگان حزب آزادی اقتصادی مواجه شدند.

رئیس مجلس از نمایندگان حزب آزادی اقتصادی خواست تا پارلمان را ترک کنند اما در همین زمان عده ای دیگر از نمایندگان اقدام به شکستن در و پنجره کردند. رهبر حزب مبارزان آزادی اقتصادی تهدید کرده است تا زمانی که جاکوب زوما در پرونده های فسادش مسئول و متهم شناخته نشود حزب وی و حامیانش به مبارزه ادامه می دهند. «زوما» متهم است از خزانه عمومی برای تعمیرات ملک خصوصی خود استفاده کرده است. وی پس از افزایش فشارها مجبور به عذرخواهی شد اما مخالفان به دنبال برکناری وی هستند.