آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۷
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

آلمان

النشره: رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان گفته، داعش مدتی است کودکان را برای انجام حملات تروریستی در کشورهای غربی آموزش می دهد.

بیشتر این کودکان کمتر از 13 سال سن دارند و برای کشتن و شکنجه آموزش می بینند. غرب، عامل به وجود آمدن داعش، اکنون خود در حال گرفتار شدن از سوی آنهاست.

ترکیه

حریت: دادگاهی در ترکیه یک پیرزن 62 ساله را به خاطر حمل دست نوشته ای انتقادآمیز نسبت به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به 11 ماه زندان محکوم کرده است! دادگاه اعلام کرده دست نوشته ای که این پیرزن حمل می کرده به کرامت و اعتبار رئیس جمهور لطمه زده است.

فلسطین اشغالی

قدسنا: منابع خبری رژیم صهیونیستی از متهم شدن وزیر رفاه این رژیم به تخلفات مالی و آغاز تحقیقات و رسیدگی به پرونده وی خبر داده اند.

«حاییم کاتس» به اتهام دریافت سود شخصی به صورت غیرقانونی مورد بازجویی قرار گرفته است.

افغانستان

گاردین: «ولی خان» یک فرمانده نیروهای امنیتی افغانستان درهلمند اعلام کرده که نظامیانش برای جنگیدن در خط مقدم آموزشی ندیده اند و در حال حاضر حدود 40 درصد از نیروها در هلمند حضور واقعی ندارند. ولی خان هدایت گروه 24 نفری را در اختیار دارد که وظیفه آنها محافظت از مرز است.

آمریکا

فارس: دونالد ترامپ کاندیدای جنجالی ریاست جمهوری آمریکا درباره اولویت های سیاست خارجی خود گفته، در صورت پیروزی حاضر است با رهبر کره شمالی به مذاکره بنشیند. وی همچنین فشار بر چین و از سرگیری مذاکرات آب و هوایی پاریس را از دیگر اولویت های خود عنوان کرده است.