آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۸۷
روزنامه فردا
۲۰
ماجرای عشق و عاشقی میدون

11 میلیون زن نگیر، یکی بگیر

پوریا عالمی

من میدون هستم، میدون دوم، عاشق سوفیا. بابای سوفیا اما عاشق من نیست و سوفیا را به من نمی دهد.

دیروز اما من با توپ پر رفتم خواستگاری و تا رفتم تو شروع کردم به غرزدن که چرا سوفیا را به من نمی دهی و به نفع خودت است به من سوفیا را بدهی و اگر به من ندهی به کی باید بدهی.

بابای سوفیا گفت: پسر همه با دست پر می آیند خواستگاری تو با توپ پر؟

گفتم: ببین بابای سوفیا، اون وسیله را لولو برده. به من سوفیا را می دهی یا نه؟ سریع بگو که من وقت ندارم.

بابای سوفیا گفت: پسر تا دیروز داشتی التماس می کردی الان دیگر وقت نداری؟

گفتم: قضیه فرق کرده. من تا دیروز فکر می کردم اگر من سوفیا را نگیرم، فردا اینجا صف می کشند. اما دیروز رئیس سازمان ثبت احوال اعلام کرده 11 میلیون جوان ایرانی تا حالاازدواج نکرده اند. کسی هم که تا الان ازدواج نکرده باشد معلوم است قسر در رفته و دیگر دم به تله نمی دهد. از آن طرف آمار ازدواج پنج درصد نسبت به پارسال کاهش داشته. یعنی همین الان پنج درصد احتمال ازدواج سوفیا کم شده. همین طوری پیش برود، دوسال دیگر اصلااحتمال ندارد که خواستگار بیاید در این خانه را بزند. حالافرض محال که محال نیست اصلافکر یک در هزار دوسال دیگر یکی آمد خواستگاری، می دانی سوفیا چندسالش شده؟ اوه اوه... می ماند روی دستت. حالاسوفیا را می دهی به من یا نه؟ شما من چندبار آمدم خواستگاری فکر کردی خبری است و هی ناز کردی. کی الان می آید خواستگاری؟ کی زن بگیر است؟ همه دارند ول می کنند. 11 میلیون ازدواج نکردند، سوفیا هم روش. بابای سوفیا قندان را پرت کرد سمت من و من هم سریع از موقعیت گل استفاده کردم و هد زدم و قندان را انداختم توی گل و خیلی محترمانه گفت: بی تربیت. تو ادب نداری دولت هم نداری. چی ت به از چی ت است؟

نتیجه گیری

هیچ وقت در مجلس خواستگاری به آمارهای سازمان ثبت احوال ارجاع ندهید.

نتیجه گیری 2

آمار کاهش ازدواج، با آمار کاهش قیمت دلار رابطه عکس دارد. ازدواج مثل قیمت دلار نیست که تا آمد پایین مشتری پیدا کند. اگر ماجراهای خواستگاری من را خوانده باشید حتما دیده اید که بابای سوفیا خیلی گیر است و فکر می کند نوبرش را آورده.