آرشیو شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۸
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

مونته نگرو

آسوشیتدپرس: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با وجود مخالفت روسیه به طور رسمی از کشور مونته نگرو برای عضویت در این سازمان دعوت کرده است. این تصمیم باید برای نهایی شدن به تایید رسمی سنای آمریکا و مجالس 27 کشور دیگر عضو ناتو و مجلس مونته نگرو برسد.

نیجریه

ایرنا: ارتش نیجریه در عملیاتی 100 دانش آموز دختر ربوده شده از سوی گروه تروریستی بوکوحرام را آزاد کرده است. دانش آموزان ربوده شده 267 نفر بودند که 75 نفر از آنها موفق به فرار شدند. ارتش نیجریه تاکید کرده به زودی بقیه دختران را نیز آزاد خواهد کرد.

چین

رویترز: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد دو فروند جنگنده چینی یک عملیات تعقیب و رهگیری ناامن را علیه یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز دریای جنوبی چین انجام داده اند. این حادثه در شرایطی روی داده که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد طی روزهای آینده به بخش هایی از آسیا سفر کند.

لیبی

العالم: مسئولان لیبی و شاهدان عینی در این کشور اعلام کرده اند بخشی از نیروهای ویژه ارتش آمریکا در پایگاهی در شهر مصراته در شمال غرب لیبی مستقر شده اند. آمریکا در لیبی نیز به بهانه مبارزه با تروریسم حضور دارد.

روسیه

دی ولت: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته روسیه دیگر شریک استراتژیک اروپا نیست و لغو تحریم ها علیه این کشور نیز منوط به اجرای توافق مینسک است. روابط روسیه با غرب پس از بحران اوکراین به شدت تیره شده است.

عربستان

فارس: وبگاه نیروی دریایی آمریکا از عزم آل سعود برای تقویت بنیه ناوگان شرقی نیروی دریایی اش در امتداد خلیج فارس و براساس طرح این کشور موسوم به «اسنپ 2» خبر داده است.

پاکستان

اردو تایمز: «حافظ عبدالمتین» از بنیانگذاران القاعده پاکستان در عملیات سازمان اطلاعات و نیروهای امنیتی کشته شد. وی وظیفه جذب کمک مالی، جذب نیرو از سراسر کشور و پشتیبانی لجستیک القاعده را بر عهده داشت.