آرشیو دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۹
شهرستان ها
۷

اهالی 104 روستای بشاگرد از بی آبی رنج می برند

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بشاگرد گفت: 104 روستای این شهرستان با مشکل بی آبی مواجه هستند که هم اکنون 33 روستای آن با تانکر آبرسانی می شوند.

علی رحمت زاده در نشست شورای اداری شهرستان افزود: تنها تانکر آب رسان این اداره که آب آشامیدنی سردشت را نیز تامین می کند، جوابگوی تامین آب آشامیدنی 104 روستا نیست.

وی بیان داشت: 104 دهنه چشمه آب در 104 روستای این شهرستان به علت خشکسالی های چند سال گذشته به کلی خشک شده که نیاز به بهسازی و مرمت دارد و برای بهسازی هر چشمه 800 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

فلکناز هقانی فرماندار شهرستان بشاگرد نیز گفت: کار انتقال آب از سد جگین به شهرستان بشاگرد در سال آینده به پایان می رسد که با تکمیل این پروزه، مشکل آب آشامیدنی شهرهای سردشت و گوهران و 23 روستای در حاشیه این طرح نیز برای همیشه رفع می شود.

سد جگین با 300 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب در شهرستان جاسک واقع شده است. شهرستان بشاگرد با 40 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

پدیده خشکسالی وارد هجدهمین سال در استان هرمزگان شده و موجب خشک شدن آب چاه ها، قنات ها و همچنین کاهش حجم آب در پشت سدهای استان گردیده به طوری که سال های 93 و 94 سال سختی برای کشاورزان و دامداران استان بود.