آرشیو دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۹
شهرستان ها
۷

صدور نخستین محموله گازوئیل از میاندوآب به عراق

مدیر شرکت نفت منطقه میاندوآب گفت: برای نخستین بار 6میلیون لیتر نفت گاز از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این منطقه به اقلیم کردستان عراق صادر شد.

احمد مجرد افزود: صادرات محصولات فرآوری شده نفت امسال در دستور کار شرکت نفت منطقه میاندوآب قرار گرفته است و پیش بینی می شود میزان صادرات این فرآورده نفتی به طور متوسط در هر ماه به 10 میلیون لیتر افزایش یابد.

وی گفت: با صادرات نفت و گاز به کردستان عراق ضمن ورود به بازار مصرف انرژی عراق، این امر در جلوگیری از قاچاق سوخت و ارزآوری به کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی افزود: در رابطه با مبارزه با قاچاق سوخت دو باب جایگاه سوخت در مرز تمرچین پیرانشهر و مرز کیله سردشت به منظور کنترل خودروهای خروجی استقرار یافته است که با این اقدام هم عرضه سوخت به خودروهای عراقی به صورت اختیاری انجام می گیرد و هم باک خودروهای خروجی نیز از مرز بازرسی و کنترل می شود که این راستا تاکنون با کنترل کامیون های عبوری از حدود 200 میلیارد ریال قاچاق سوخت به خارج از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

مدیر شرکت نفت منطقه میاندوآب گفت: سعی بر این است که در سال جاری با تداوم اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت در مرزها، تعداد جایگاه ها نیز توسعه داده شده و کنترل خودروها نیز تشدید شود.

شهرستان میاندوآب با بیش از 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.