آرشیو دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۴۹
اخبار کشور
۱۰

اخبار کوتاه

بیانیه سپاه پاسداران به مناسبت سالروز سوم خرداد

به نقل از روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از بیانیه سپاه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر تاکید کرد: راهبرد مقاومت و نفوذ تفکر بسیجی در فراسوی مرزهای ایران، منجر به آزادی قدس شریف از لوث وجود صهیونیست ها خواهد شد.

بهائیت و نانجیب ها سال 88 از مردم تودهنی خوردند

به گزارش فارس، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، اظهار داشت: در فتنه 88 بهائیت در کنار منافقین و سلطنت طلب ها و برخی نیروهای غافل و نانجیب داخلی ظاهر شدند و از سوی مردم تودهنی خوردند، این پیوندها هنوز وجود دارد.

نخست وزیر هند وارد تهران شد

به گزارش تسنیم، ناریندرا مودی نخست وزیر هند روز یکشنبه به همراه یک هیئت بلندپایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وارد تهران شد.

در جریان این سفر چندین سند همکاری میان تهران و دهلی نو که عمدتا در بخش های اقتصادی، سرمایه گذاری، تجاری، حمل و نقل و توسعه بنادر، فرهنگی، علمی و دانشگاهی است به امضای طرفین می رسد.

اگر شهید بروجردی نبود کردستان از دست ضدانقلاب آزاد نمی شد

به گزارش تسنیم، سرلشکر سیدیحیی صفوی در آئین بزرگداشت شهادت مسیح کردستان سردار سرلشکر پاسدار محمد بروجردی فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و سی و چهارمین سالروز آزادسازی خرمشهر که درمحل سالن رضوان سازمان صدا و سیما برگزارشد گفت: در آزادسازی سنندج اگر فرماندهی شهید بروجردی نبود نه شهرسنندج، نه کردستان و نه آذربایجان غربی از دست گروهک های معاند و ضدانقلاب آزاد نمی شد.

امیر سلیمانجاه از فرماندهان ارتش در دفاع مقدس درگذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر سرتیپ بهروز سلیمانجاه از فرماندهان جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران روز جمعه به رحمت ایزدی پیوست.

وی در دوران دفاع مقدس مسئولیت هایی همچون فرمانده تیپ، جانشین و فرماندهی لشکر 21 حمزه و فرماندهی قرارگاه جنوب را بر عهده داشت و در حملات شیمیایی دشمن در عملیات خیبر به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. معاونت بازرسی، اطلاعات و هماهنگ کنندگی نیروی زمینی نیز مسئولیت هایی بود که مرحوم امیر سلیمانجاه در آنها خدمتی صادقانه از خود بروز داد. سپس به ستاد کل نیروهای مسلح منتقل و در این ستاد به عنوان جانشین و معاون اطلاعات عملیات مشغول به خدمت شد. در همین ارتباط روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال این ضایعه اطلاعیه ای صادر کرد.